Liten uppdatering

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Gnist
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 2 290

Gnist

Trådstartare
Har ju faktiskt hänt en del i livet på de här dryga två sen sen jag flyttade från gården och inledde en ny fas..

Pluggade som några kanske minns till kock, i somras tog jag körkortet och köpte en bil och nu har jag fått fast jobb som kökschef i en nystartad restaurang :up:

Bor fortfarande ensam med nån vovve, men har fn faktiskt 5 som bor både hos mig och med andra och det funkar finfint för både mig, reservhussarna och mig det :D men det finns också en :love: i livet och det är ju rätt så trevligt det..

X:ets otrohet öppnade upp för ett helt nytt liv alltså och även fast jag inte hade jobb, inte hade nån nytta av de utbildningar jag hade, fick lägga ner företaget som jag hade börjat bygga upp, hade pissig ekonomi, hankade mig fram då diverse timmjobb, plugg och a-kassa osv så gav jag inte upp och nu kan jag stolt meddela att jag helt på egen hand vänt på steken och livet går nu lite från klarhet till klarhet.

Det som fattas nu är att bo ute i skogen med hundarna igen, men det kommer sig nog det med i sinom tid, för är det nått jag lärt mig de här åren så är det att om man verkligen vill och vågar så får man det man vill med tiden . Det kanske inte är enkelt på vägen mot målet, men förr eller senare så..:)

Sv: Liten uppdatering

Tack och lycka.. Ja ibland är jag lycklig och ibland är jag nöjd. Det varierar lite med dagsformen det ;)

Vill också med min story, om än den är nerkortad och inte svämmar över av detaljer om livet de sista två åren visa andra som är i den sits jag var i då att det faktiskt ordnar sig med tiden bara man vill tillräckligt och orkar kämpa lite :)

Jag tror inte man kan vara lycklig hela tiden ... da skulle det inte vara lycka. Men om man gar mellan lycka och nojd har man ju lyckats mycket bra, kan jag tycka. Sa ... Grattis! :D Jag vet av erfarenhet vilket hart jobb det ar att komma ur "den forsta gropen".

Skön känsla att allt slit börjat löna sig. Fortfarande fattas det en del detaljer för att jag ska känna att jag uppnått och har det jag vill ha, men det kommer sig nog det med, med tiden för jag är en liten trooper och kan vara envis som en bulldog ;)

Har också haft bra stöd från vänner och att kunna spy ur sig lite galla ibland behövs under tiden som man kämpar, så tack ni som stått ut med "gnället" mellan varven :love: Vissa finns här inne och andra inte, men de som inte finns här har fått sin uppskattning ändå de :)

Har läst en del här inne fastän jag inte skrivit och har ju sett att flera är/har varit i den sits jag var i då vid skilsmässan och tiden efter och till er kan jag bara säga att livet blir bättre utan den skiten man sitter fast i, för även om det är slitigt ekonomiskt så slipper man det osunda förhållandet och det gör gott för själen även om andra saker är tunga..

Låter härligt :)

Har du gjort ett uppehåll i avel eller hinns det också med? :)

Blev ungefär 2½ års uppehåll mellan sista kullen innan skilsmässan och nästa valpar. Parade finsk spetsen för sista gången i våras och fauvetiken för första gången så på samma dygn nedkom 7 finsk spetsar och 10 (!!!!) fauvear O_o

Deläger ju hundarna nu med bästa vännen min så vi delar på jobbet och inkomsterna. På mitt initiativ så ska han ha del av vad som blir kvar efter alla kostnader är betalda eftersom det utan all den hjälpen inte hade varit möjligt för mig att ha något avelsmaterial kvar.

Har också sedan skilsmässan utan nån direkt ansträngning kommit ner till min målvikt och är alltså åtskilliga kilon lättare bara sådär och numera ser 41-åriga mormor Gnist ut sånhär :)

KopiaavDSC_0776JPG-2_zpsd0cdd4cb.jpg

Och sen kan jag vara lite crazy också :eek: ;)

profilbildmindre_zps88d7c08c.jpg

Sliter heller inte ont på samma vis, så ryggskrället bråkar väldigt sällan numera, så bara fördelar med att skiljas :D och jo, jag trivs på jobbet och det passar mig finfint både som jobb och att jag direkt fick fast anställning och fast månadslön, för att bara jobba på timmar vid behov är jag trött på..

Livet är till stora delar rätt bra :love: och det som inte är rätt bra än, ptja, det har jag bara inte riktigt hunnit med än kanske :sneaky: :D

Sparade ju den här lilla godingen för mig själv dessutom :o ;)

734478_341692822617995_2508660_n.jpg

Så planer på framtida avel finns ju och även på en flytt till för mig bättre boende. Är ingen stads och lägenhetstjej direkt, men nöden hade som bekant ingen lag då när jag flyttade..

Jag hoppas att jag strålar lika mkt när jag är 41,
som du gör nu.
En helt annan människa än den jag träffade för några år sen
;)

Har ju faktiskt hänt en del i livet på de här dryga två sen sen jag flyttade från gården och inledde en ny fas..

Pluggade som några kanske minns till kock, i somras tog jag körkortet och köpte en bil och nu har jag fått fast jobb som kökschef i en nystartad restaurang :up:

Bor fortfarande ensam med nån vovve, men har fn faktiskt 5 som bor både hos mig och med andra och det funkar finfint för både mig, reservhussarna och mig det :D men det finns också en :love: i livet och det är ju rätt så trevligt det..

X:ets otrohet öppnade upp för ett helt nytt liv alltså och även fast jag inte hade jobb, inte hade nån nytta av de utbildningar jag hade, fick lägga ner företaget som jag hade börjat bygga upp, hade pissig ekonomi, hankade mig fram då diverse timmjobb, plugg och a-kassa osv så gav jag inte upp och nu kan jag stolt meddela att jag helt på egen hand vänt på steken och livet går nu lite från klarhet till klarhet.

Det som fattas nu är att bo ute i skogen med hundarna igen, men det kommer sig nog det med i sinom tid, för är det nått jag lärt mig de här åren så är det att om man verkligen vill och vågar så får man det man vill med tiden . Det kanske inte är enkelt på vägen mot målet, men förr eller senare så..:)
Ställde du sambon mot väggen då

Vilken sambo då menar du??

Om du med sambo menar exmaken så jodå han fick veta att han levde milt uttryckt :sneaky:

sablar, vännen tack så mycket :o :love:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 326
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 241
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 490
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 277
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka