Livnära sig på blogg??

Milene

Trådstartare
Har läst att en del, tex "Blondinbella" numera är ekonomiskt oberoende tack vare sina bloggsidor. Jag fattar inte hur man kan få pengar för att blogga?? Hur fungerar det??

Mvh Milene, "tant" som inte riktigt hänger med...:o

Sv: Livnära sig på blogg??

Man är duktig och företagssam och vet vad som får folk att engagera sig och/eller bli provocerade av så att de återkommer regelbundet. Sen ser man till att knyta bra reklamkontrakt till sin blogg och *bing* så är du framme.

Hur då, knyta bra reklamkontrakt?? Tar man kontakt med tex Pampers och säger "Hej, jag vill ha en krona varje gång nån är inne på min blogg"???
Eller raggar företagen själva bloggare??
(fattar fortfarande inte riktigt...):o

Ungefär. Om du bloggar om något ett helt gäng småbarnsföräldrar är intresserade av och såsmåningom har hundratals småbarnsföräldrar som besöker din blogg varje dag så har du plötsligt ett underlag. Med det kan du ge t.ex. Pampers ett erbjudande om att de får annonsera på din blogg (och nå dina hundratals besökare) om de betalar si och så mycket, och om de betalar fem gånger så mycket så kan du även tänka dig att rekommendera pampersblöjorna i ditt kommande blogginlägg, betalar de tolv gånger pengarna tänker du inte rekommendera någon annan blöja, utan bara Pampers...

Sen gör du samma sak med Semper barnmat, Polarn & Pyret barnkläder, Brio träleksaker osv. Tills du skrapat ihop tillräckligt med pengar för att känna dig nöjd.

Det är inte svårare än så i teorin, men i verkligheten krävs det naturligtvis både känsla för marknaden, bra timing och affärssinne för att ro det i land. Men det är ju gratis att prova!

Och ja, ibland är det företagen som är de som är initiativtagare. Men förmodligen bara om bloggen har ett stort besökarantal av företagets målgrupp.

Tack så mycket för svar! Då vet jag hur jag ska bära mig åt...;)

(Ska bara fundera ut vad jag ska blogga om först... Och skaffa en blogg... Och nå sådär en hundratusen läsare... Och försöka bli lite fyndig... Och... Och... Och...:crazy:)

Äsch, jag tror jag läser andras bloggar istället, och fortsätter mitt eget jobb som jag redan kan!;)

TACK!!!!! för svar!!

Men vart hittar man alla dessa bloggar? Typ kändisbloggar och såna som läses av väldigt många. Jag har då aldrig läst nån:confused:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 718
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från... 2
Svar
21
· Visningar
5 066
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 086
Senast: Calmiche
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 668
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka