Köpte en minilaptop för lite över 2 år sedan. De senaste månaderna har den börjat bli väldigt trög och haka upp sig efter uppstart. Om man ska sätta igång internet eller Word så tar det tid för programmen att starta och när de väl är igång går det inte att trycka på särskilt många knappar innan de hakar upp sig och säger "svarar inte". När den väl kommer igång går det bra dock och det är inte alltid det är lika trögt.
Har inte särskilt många filer eller program liggande på den (inte fler än när den var ok) och jag har ett virusprogram. Har provat att göra stora genomsökningar och även med en extra "stark" version av virusprogrammet + diskoptimering/fragmentering osv. Har också ominstallerat Firefox.
Är det helt enkelt så att små bärbara inte håller så länge eller finns det något annat jag kan göra?
Har inte särskilt många filer eller program liggande på den (inte fler än när den var ok) och jag har ett virusprogram. Har provat att göra stora genomsökningar och även med en extra "stark" version av virusprogrammet + diskoptimering/fragmentering osv. Har också ominstallerat Firefox.
Är det helt enkelt så att små bärbara inte håller så länge eller finns det något annat jag kan göra?