Livslängd minilaptop

Yukionna

Trådstartare
Köpte en minilaptop för lite över 2 år sedan. De senaste månaderna har den börjat bli väldigt trög och haka upp sig efter uppstart. Om man ska sätta igång internet eller Word så tar det tid för programmen att starta och när de väl är igång går det inte att trycka på särskilt många knappar innan de hakar upp sig och säger "svarar inte". När den väl kommer igång går det bra dock och det är inte alltid det är lika trögt.
Har inte särskilt många filer eller program liggande på den (inte fler än när den var ok) och jag har ett virusprogram. Har provat att göra stora genomsökningar och även med en extra "stark" version av virusprogrammet + diskoptimering/fragmentering osv. Har också ominstallerat Firefox.
Är det helt enkelt så att små bärbara inte håller så länge eller finns det något annat jag kan göra?

Sv: Livslängd minilaptop

Ominstallera vad? Har gjort det med både virusprogram och Firefox utan resultat. Menar du att man på nåt sätt kan ominstallera hela operativsystemet? (Ursäkta troligtvis dum fråga - jag är inte bra på datorer:p).

Det är så jag menar, ominstallera hela windows å hella alltihopa. Inte skoj, inte roligt. Inte säker på att det hjälper dock jag är inte så haj på datorer heller. Men det kan få datorn att fungera bättre iochmed att du får bort en massa gamla vägar och sådant. Flyttar man saker, raderar saker å så vidare å vidare så ska datorn jobba igenom allt det varje gång. Ska tydligen kunna sega ner datorn. om du förstår vad jag menar. Vette tusan om jag förstår mig själv ens :angel:

Jo, men jag fattar vad du menar:D. Hade verkligen ingen aning om att man kunde ominstallera allting sådär - ska skriva upp det på listan över potentiella orsaker/lösningar!

Jodå det går, antingen med så kallade recovery skivor eller via datorn. Nu förtiden brukar windows ligga på datorn så ofta brukar det gå att göra en fabriksinställningar på datorn. Vet iochförsig inte hur det är med mini laptops.

I windows ingår det att systemet förintar sig självt är blir olidligt segt efter ett drygt år. Det blir massa registerfel, korrupta filer etc etc. Det enda du kan göra äratt ominstallera allt. När du startar upp din dator brukar det stå hur du bär dig åt för att komma in i "Recovery Mode", där du kan ominstallera/bränna nya skivor för ominstallation.

(Hade du haft en Mac hade detta inte varit nödvändigt) :angel::idea::love::bow::p:d;)

Jo, det där verkar stämma på de flesta datorer jag/familjen haft. Ska kolla upp hur man gör för att ominstallera.
Vem vet, en dag kanske jag skaffar en Mac;)

Kan meddela att jag gjorde som ni sa och ominstallerade allt och det verkar ha löst problemet:laugh:!

Liknande trådar

IT & mobiler Har Norton som virusprogram. Nu har det titt som tätt börjat dyka upp varningar om att virusskyddet är inaktiverat. Det är alltså en...
Svar
5
· Visningar
1 236
Senast: Yukionna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka