Livsöden efter BRS

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Silverfalk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 2 179
S

Silverfalk

Oj vad dramatisk titeln blev, det var ju inte riktigt meningen.
Vad jag menar är, ni som gått på BRS, hur blev livet efter kursen? Vad fick ni för jobb? Stannade ni kvar i England? Vilka tränare jobbade ni hos etc etc...:)

Eftersom jag själv ska söka till kursen i januari 2010 är jag så nyfiken på skolan, trots att jag läst praktiskt taget allt. Två gånger :p

Sv: Livsöden efter BRS

Jag fick stanna i newmarket och jobba hos Luca Cumani. trivdes jätte bra där!

åh vilken bra tråd!:idea: har oxå tänkt söka dit¨å läst allt jag kan komma över! :angel:men det finns aldrig nått att läsa om hur det har gått "sen". så snälla!skrivskrivskriv;):bump:

Hej min dotter gick BRS 2006 o hon är kvar i England än:eek: (fast hon kommer hem en sväng nu för hon är liite skadad efter att fått en häst över sig)

hur som haver, hon jobbade först på ett skitställe där hon gjorde praktiken men sen fick hon lärlingsplats som hinder jockey i Lambourn o där har hon varit i över 2 år nu..

hon har tagit hinderjockeylicensen men ej börjat rida löp, dels så har både hon o tränaren insett att hon bryr sig alldeles för mkt om hästarna för att kunna vinna löp ( o ja du måste vara rätt så hård i england) o sen blev hon erbjuden att vara assisterande tränare o framförallt ansvara o träna hästar som är felridna eller varit skadade samt utbilda alla unghästar samt hon är den enda som rider galningarna:eek:

Vi får se vad som händer, hon verkar vara sugen att komma hem o plugga in gymnasiet nu eftersom hon hoppade över det , men släppa galoppen kommer hon nog inte göra..
prillan

åh vilken bra tråd!:idea: har oxå tänkt söka dit¨å läst allt jag kan komma över! :angel:men det finns aldrig nått att läsa om hur det har gått "sen". så snälla!skrivskrivskriv;):bump:

När ska du söka då?
Fick ansökningsblanketten i ett mail häromdagen och det gör ju inte längtan bättre :p

Hej min dotter gick BRS 2006 o hon är kvar i England än:eek: (fast hon kommer hem en sväng nu för hon är liite skadad efter att fått en häst över sig)

hur som haver, hon jobbade först på ett skitställe där hon gjorde praktiken men sen fick hon lärlingsplats som hinder jockey i Lambourn o där har hon varit i över 2 år nu..

Oj, två år. Fast det verkar vara lätt att fastna där :)

Har funderat lite på att söka. Blir till 2010 då.
Men det måste vara fler som kan skriva i denna tråd? :) Också väldigt nyfiken hur det gott för folk efter. Om de stannat där och hur länge. Eller om de åkte hem och fick jobb direkt. Eller om någon kanske helt lagt gloppen på hyllan och sattsat på något annat?

ni ska söka till BRS, GRATTIS!!

ni kommer att hadet jättebra! slitit, javisst, stressigt, javisst. tungt, javisst.
men grymt j*kla kul!!

jag gisk samtidigt som Prillans dotter, vi var sju svenskar, en litauer och åtta engelsmän/kvinnor.

jag och litauiskan fick jobb hos barry Hills i lambourn. trivdes bra, trots att det var ett för stort stall för att jag skulle trivas.. (ca 170 hästar/65 anställda)

sade upp mig efter lärlingstiden för att backpacka med min syster, efter det har jag tyvärr inte lyckats ta mig tillbaka till galoppen. Sökte jobb hos Catharina Vång, men litauskan jag jobbade med fick det istället. hon gick senare över till att vara jockeylärling i polen, men nu har hon flyttat hem igen tror jag..

hela tiden jag varit utanför galoppen, så har jag saknat det. har man väl börjat så e man fast... Så är det nån som har ett jobb över så tar jag det gärna!! ;)

Lycka till, och bara PM:a om ni undrar något som jag kan ha svar på...

Kolla med Helena Gärtner om du söker jobb i Sverige. Hon brukar ha koll. Klart att du ska jobba med galopp om det är det du vill!:bump::bump:

Lånar tråden lite... Hoppas det är okej?

Ni som gått eller har annhöriga som gått på BRS, hur berätta ni att ni tänk söka dit?
Var det en självklarhet eller blev familj/vänner förvånade?
En liten sak för flera kanske, men kommer troligen söka till 2010 och kännner det är dag att berätta för alla nu. Och jag tror inte de alls har någon aning om att jag vill söka dit här hemma...

Jag kan berätta hur jag kläckte nyheten om att jag skulle söka till BRS. Ska ju också söka till 2010 och på intervju i höst :).
Jag sa kort och gott att jag inte tänkte läsa vidare utan söka till den här galoppskolan i England och sen stanna om allt gick bra. Självklart var mina föräldrar negativt inställda direkt och kom med argument om att jag inte hade råd, jag var inte duktig nog etc etc. Sen tvingade jag dem att läsa om kursen, att den är gratis och att man inte behöver så jättemkt hästkunskap för att gå den.
Fortfarande är dem inte så positivt inställda, men nu är det mer att de kommer sakna mig om jag kommer in :p

Jag kläckte långt om länge ur mig det idag till min mamma.
Och hon var förvånadsvärt pussitiv och hade nog gärna skickat mig redan i morgon om det gick ^^ Hon lova läsa mer om BRS i helgen, berätta mest för henne idag.
Så i morgon ska jag mejla om ansökningsblanketter. Och sen fixa mig en praktikplats :)

Nä, nu ska jag inte sno din tråd mer (;

Hej!
Va roligt att du ska söka till BRS!

Jag gick där våren 05, efter att ha gått arbetsryttarutbildningen på strömsholm + praktik hos P.Wahl.

Efter veckorna på skolan så jobbade jag hos J Howard Johnson som finns utanför Newcastle.
Stort stall med både jumpers och flat hästar. Många unghästar och det gillar jag!

Jobbet där var helt suvuränt och jag red mycket, även snabbjobb och från startboxar. Jag fick prova allt och alla sorters hästar.

Efter england så åkte jag till australien och jobbade där som workrider.
Där var det ett helt annat tempo men det var lika kul där!

Hemma i sverige igen och satsar på att bli galopplärare.

Provar man på galoppsport så fastnar man! Det finns ingen gråzon utan antingen älskar man det eller så gillar man inte sporten.

Hoppas du får chansen att åka dit och att du hamnar i ett bra stall!

Mvh Jessica

HEJ, gick ocksa pa racing school 06 med Prillans dotter och djezima (som aven var mi rumskamrakt). Hade jatteroligt

Blev tilldelad att jobba for Sir Mark Prescott, dar jag stannade i 2ar o 4manader. Nu ar jag i Frankrike o jobbade for Pia Brandt i 4-5 manader, men har fatt jobb hos Richard Gibson o forsta dagen blir pa mandag. Hoppas det gar bra =)

Igar var det precis 3 ar sedan som jag anlande till BRS! Good Ols Times ;)

Mvh Sophie

Kul med gibson sophie, går säkert bra!!! Lycka till!! :laugh:
//Malin

(och nej, jag har inte gått på BRS.. :p)

Jag har varit hos Mark Tregolian (stavning?)på Lambourne på studiebesök en dag. Vilken fenomal anläggning! Var otroligt imponerad.

Och jag som älskar fullblod var ju i sjunde himlen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
26 077
Senast: Jahaja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 899
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 331
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 314
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka