Livssituation

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som de flesta kanske vet så bor jag med sambo i Australien, på en liten turistö som har ca 2800 permanenta boendes samt ca 2500 turister dagligen.
Jag jobbar med turridning och sambon som kock.
Vi känner oss privilegierade som kan bo här på paradisön bland palmer, papegojor, stränder, korallrev osv och lyckats få jobb som betalar bra.
Vi hyr ett av de bästa husen enligt många och vi hyr det fullmöblerat för "pangpris"..

Vi trivs ju egentligen jättebra. Men.

Jag är 33 och tänker väl att jag kommer ju inte rida hästar på stranden hela livet, men just nu är det bra. Men också är det inom comfort-zonen. Jag har vart på ranchen så länge nu att jag "vet allt".

Sambon har varit länge på sitt jobb med men börjar tröttna. Det är en lång och lite mer privat historia men säg att det började i början på detta år, att dala nedåt.
Det har med både lön, semester och trivsel på jobbet att göra.
Nu först börjar det ordna upp sig med det mesta men inte med trivseln. Sambon känner sig inte uppskattad längre och säger att vore det inte för mig och att jag trivs så bra med mitt jobb (just nu), så hade han sagt upp sig för längesen.

Jobbmöjligheterna på ön är väldigt begränsade, särskilt om han vill komma ifrån resturang och laga mat.

Så här står vi nu. Ska vi packa upp och flytta "ut i stora världen" (känns det som för mig) eller ska vi harva på en säsong till? (Allt går i 6 månader i taget här). Vi måste bestämma oss inom 1 månad max, sedan är det dags att signa nytt kontrakt på huset).

Jag hatar att se sambon komma hem sent varje kväll och vara helt uppriven och uppgiven om hur han vissa dagar vantrivs på jobbet.
Samtidigt är det läskigt att tänka på att lämna denna trygghet.....


Ville skriva av mig men tar gärna inputs
 

Såå... sambon sa upp sig idag.
Han har 4 veckor uppsägningstid så nu är det bara att räkna ner :bow:

Att han hittar nytt tillfälligt kock-jobb på ön är utan tvekan, tills vi bestämmer oss för att flytta eller stanna.

Just nu känns det som en tung sten lyfts! Och "det ordnar sig alltid"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev för ett tag sen här i dagboken om min sambos deprimerande arbets/livssituation och känner att jag vill göra en uppdatering nu...
Svar
0
· Visningar
647
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Snart har jag varit anställd på mitt nuvarande jobb i fem månader. Fem månader, och jag har ännu inte hittat min roll, min mening eller...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: Javan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp