Ljudbokstjänst

grodan21

Trådstartare
Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på engelskspråkiga böcker, får jag fortfarande upp svenska böcker, förslag på böcker är böcker jag redan läst.
 
Jag tycker Storytel är bäst. Har haft Nexstory och Bookbeat också men tycker som sagt Storytel är bättre än de andra.
 
Jag tycker att alla har undermåliga söktjänster. Har använt alla i perioder men brukar landa hos Storytel i slutänden, till viss del för att de spelar in en hel del böcker själva och de finns då inte hos de andra tjänsterna.
 
Jag har funderat på kindel, då jag har fastnat för engelska böcker. men vill inte riktigt ha med Amazon att göra.
 
Jag har funderat på kindel, då jag har fastnat för engelska böcker. men vill inte riktigt ha med Amazon att göra.

Fast du behover ju inte nodvandigtvis handla fran Amazon. Barns and Noble och manga andra bokaffarer har ocksa e-bocker aven om en del maste "converteras" for att kunna lasa pa Kindle.
 
Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på engelskspråkiga böcker, får jag fortfarande upp svenska böcker, förslag på böcker är böcker jag redan läst.

Jag tycker att Storytel är bäst. Testade Bookbeat först och en period Nextory. Men bytte till Storytel båda gångerna för att utbudet är bättre.
 
Jag hade Audible när jag inte lyssnade så mycket, det funkade bra eftersom jag då "köpte" en bok varannan månad eller så. Nu lyssnar jag på mer, och körde tidigare Nextory och har nu bytt till Storytel (eftersom jag nu har en Storytel Reader). Vet inte om jag helt gillat funktionaliteten på någon tjänst, men jag har koll på vilka böcker jag vill läsa via Goodreads, och har gjort så att jag sökt efter och sparat de specifika böckerna.
 
Jag tycker de är ungefär likadana allihop, eller iaf BookBeat, storytel och Nextory. Haft allihop, och alla saknar många böcker jag vill läsa, så får komplettera med att låna böckerna på biblioteket. Framförallt går det inte att söka ordentligt på någon av tjänsterna, men jag tycker det är smidigare att läsa på mobilen, så därför har jag BookBeat.
 

Liknande trådar

IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
918
Senast: Trasten
·
Kultur Jag läser mycket böcker (främst fantasy och romance), och har under flera år använt Goodreads för att spara vilka böcker jag vill läsa...
2
Svar
23
· Visningar
1 164
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 537
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp