Hur hitta böcker att läsa?

Jag tänker också på samma spår, att det kanske är ganska stor risk att det inte är någon av de 3-4 lokala bibliotekarier som har så bra koll på just svensk fantasy, i och med att det är en så liten genre (och de svenska fantasyböckerna som köps in brukar vara i andra kommuner)
Upptäckte precis "tipsa" funktionen på vårt bibliotek. Frågade lite försiktigt varför de bara har halva serien jag läste och varför inte första boken i nästa serie fanns, bara andra. En månad senare ett sms, beställd bok väntar. Herregud jag har runt 10 böcker här hemma :rofl: och det drösar in fler. (dvs de köpte dem och bad mig hämta)
 
:up:
Ja, av det jag sett på Instagram verkar det vara väldigt vanligt med recensionsex, vilket inte precis känns som om det ger den mest sanningsenliga bilden av en bok. Dock tänker jag att det kan hjälpa till att visa att en bok existerar, eller det är i alla fall så jag använt det hittills :)
Så ser jag det också. 🙂
 
Upptäckte precis "tipsa" funktionen på vårt bibliotek. Frågade lite försiktigt varför de bara har halva serien jag läste och varför inte första boken i nästa serie fanns, bara andra. En månad senare ett sms, beställd bok väntar. Herregud jag har runt 10 böcker här hemma :rofl: och det drösar in fler. (dvs de köpte dem och bad mig hämta)
Den funktionen har jag stenkoll på, där jag bodde tidigare kändes det som om hälften av engelskspråkiga hyllan köpts in pga mina förslag :angel:
Det gäller ju dock att man vet vad man vill läsa då ;)
 
Den funktionen har jag stenkoll på, där jag bodde tidigare kändes det som om hälften av engelskspråkiga hyllan köpts in pga mina förslag :angel:
Det gäller ju dock att man vet vad man vill läsa då ;)
:D helt sant!

(tycker bibliotekarien som pekade mig åt det hållet muttrade ngt i stil med -då vet man ju att någon kommer läsa dem i alla fall :rofl:)
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 563
Senast: Butros
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
915
Senast: Trasten
·
Kultur Nu behöver jag input från Buke-oraklet! Jag har skrivit en historisk roman som är under utgivning. Idag fick jag veta att jag ska välja...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 570
Senast: Keb71
·
Kultur Jag vet från t.ex. bokbingotrådarna att det finns några här inne som läser feelgoodböcker. Jag har en mormor som läser en väldigt mycket...
2
Svar
27
· Visningar
1 980
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp