Ljudenhet saknas

Calazirya

Trådstartare
Nu är jag i upplösningstillstånd, datorn craschade för ett tag sedan och nu är den åter i bruk men det finns ingen ljudenhet :cry:

Jag behöver ju fungerande ljud.

Datorn är en Fujitsu Siemens med windows XP

Är det någon här som har en aning om vad jag ska göra för att återfå ljudet?

Sv: Ljudenhet saknas

Vet inte om det fungerar när datorn har kraschat, för mig försvann ljudenheten när mitt operativsystem la av och jag fick installera om Windows på nytt och jag löste ljudproblemet genom att uppdatera ljudkortets drivrutiner.
Högerklicka på "Den här datorn", välj "Maskinvara" och sen "Enhetshanteraren". Där ska ljudkortet finnas (om du har något, annars är det det som är problemet..) förmodligen med en gul symbol bredvid som visar att drivrutinen inte finns. Högerklicka på ljudkortsikonen och välj "uppdatera drivrutin". Har du tur fungerar det...

JAg fick ominstalllera allt på min men prova först att uppdatera drivrutiner. Jag höll på bli knäpp på min dator för den var spritt ny då.

Tack alla :)

Jag löste det igår strax efter att jag startade tråden. Det fungerade inte att uppdatera drivrutinen så jag tog bort de program och laddade ner på nytt.

Tog ett tag innan jag fick till det med rätt drivrutin ..

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
895
R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 251
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka