Ljudfil från telefon till facebook?

bettysmatte

Trådstartare
Har spelat in ett fågelljud på min telefon (android) och skulle vilja dela det på Facebook. Kan man det? Hur gör man i så fall?

Du gör på samma vis som när du delar ett foto, du väljer bara ljudfilen att dela istället.

Jag vet inte hur du lägger in bilder, kanske är olika från telefon till telefon, men jag väljer t.ex. en bild från fotoalbummet och trycker på dela, väljer fb och så kan jag skicka över den. Ska jag skicka ljudfil så gör jag likadant med den. Funkar inte det?

Jag har inte lyckats hitta (hittills i alla fall) hur jag skulle kunna dela den till facebook. Den ligger ju inte i fotogalleriet.

Hrm... Trodde i någon sekund eller så att jag löst problemet... Hittade hur man delar även dessa filer - tyvärr visade det sig att Facebook inte var ett av alternativen man kunde dela till...:meh:

Jag går in i mina filer och markerar ljudklippet, sen dela-knappen i överkanten. Sen är det bara att välja var jag vill dela (obs att det går att bläddra ner på sidan, det missade jag första gången).

Försökte bläddra ner (och även åt sidan), men det går inte... Vad sjutton är det jag missar :confused:???? Jag kan inte se alls så många val att dela till som när jag vill dela en bild från fotogalleriet.

Nu har jag inte min android här, men under inställningar borde du kunna gå in i programhanteraren.Har för mig att den ligger under "mer".

Hrm. Har kikat där nu. Jag hittar inget om åtkomst till "mina filer", men det står att facebook har åtkomst till ljudinspelning, vilket ju var det jag gjorde. Jag har faktiskt ingen aning om hur jag ska göra... Och googling hjälper inte precis heller.

Hrm. Har kikat där nu. Jag hittar inget om åtkomst till "mina filer", men det står att facebook har åtkomst till ljudinspelning, vilket ju var det jag gjorde. Jag har faktiskt ingen aning om hur jag ska göra... Och googling hjälper inte precis heller.
Då är jag rädd att jag inte har fler förslag. :confused:

Liknande trådar

IT & mobiler Igår aå fick jag detta meddelande när jag skulle gå in på facebook. Jag har då försökt att följa de steg som krävs för att öppna kontot... 2
Svar
35
· Visningar
2 309
Senast: Marita73
·
IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
714
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 055
IT & mobiler Mitt Facebook konto har en live.com adress som kontaktmöjlighet men pyttemjuk har ändrat så det är numera en Outlook adress. Så jag kan...
Svar
15
· Visningar
604
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023