Bukefalos 28 år!

Ljumna framben samband med sulor o sulömhet?

nice and happy

Trådstartare
Förr förra veckan blev min häst skodd o blev halt dagen efter o hovslagaren kom ut o visiterade o hästen var sulöm i bägge fram hovarna så lade på sulor. Han hade haft snösulor innan tror att de va pga dem han blivit öm.
Han blev iaf ohalt.
Men nu efter sulorna kom på så har han vart ljummen, inte direkt super varm o inte jätte kall i fram benen, jämnt ifrån knäna o ner i hovarna fram. Kan det va samband med sulorna? El ännu pga sulömheten? Kan det bli så när dem är känsliga i hovarna el när dem får helsulor? Denna häst har bara haft helsulor en gång tidigare under sitt 16åriga liv.
Orolig att de ska va något annat fel :(
Han har inte puls (el svag normal har han ju) inte svullen el halt.
 
Sv: Ljumna framben samband med sulor o sulömhet?

...läste lite dåligt och din häst verkar ju må bra igen :-)
 
Sv: Ljumna framben samband med sulor o sulömhet?

de släpper på värme i benen regelbundet helt naturligt, så de växlar över dygnet i korta perioder, helt normalt. Om den är ren i benen och ingen svampighet/svullnad osv utöver det så hade jag inte oroat mig utan kollat vid senare tillfälle igen, vilket verkar som du gjorde och då var den sval .
 

Liknande trådar

Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 553
Senast: Meglio
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 498
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 420
Senast: MiniLi
·
Hästvård Måste få skriva av mig lite ang hälsoproblemen med min häst... goda råd mottages gärna. Jag importerade ett Lusitanosto från Portugal...
2
Svar
21
· Visningar
2 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp