Ljus avföring

tott

Trådstartare
Undrar vad det kan bero på...
Min häst har väldigt ljus (gulaktig) och lite lös (inte bollar)avföring. Han får endast lite aspbark, mineraler, vitlök och filmjölk + ca 11 kg hö / dag. Inget kraftfoder att tala om p.g.a fång tidigare i år.
Han har alltid haft tendenser till lös mage och har väl alltid haft lite ljusare avföring än andra, men nu har jag börjat fundera...vad kan det bero på ???
:confused:
Någon som vet eller har tips ? :bow:
 
De hästar jag sett med ljus avföring, har haft problem i tarmarna. Den sista hade inflammation i tunntarmen, och avföringen var periodvis även väldigt lös.
 

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Murray
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 261
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 504
Senast: CaisaCax
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 103
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp