lock på betfor?

B

**BORTTAGEN**

har fått för mig att det inte är bra att sätta någon form av lock på betfor-spannen när det sväller (varken plast, tyg eller något annat heller). Vet inte riktigt vad jag fått den uppfattningen från... hur är det egentligen?
 
Isf ligger min betfor riktigt risigt till, jag har alltid lock på den. :cool:
 
har fått för mig att det jäser å bildas ämnen å sådär... problemet är bara att jag inte vet varför jag fått för mig detta...
 
Du kanske tänker på att man inte ska dricka kaffe eller annat varmt i plastmuggar. Att det ger en massa farliga utsläpp från muggen. :D
Jag menar om du har hett vatten i din betfor.
 
Jäst betfor LUKTAR ju. är helt omöjligt att missa att den jäst om man inte har tidernas nästäppa.

Jag har svällt betfor både med och utan lock, både svalt och i rumstemperatur. Inte sett någon som helst skillnad. Som längst har betforn stått 12 h i rumstemperatur innan utfodring, utan problem.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 412
Hästvård Min lille 1,5 års hingst har hög feber och är riktigt hängig och eländig. Självklart har veterinären varit och tittat till honom och...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: ylvalill
·
  • Låst
Hästvård Finns det någon som haft någon form av hjärntumör eller dyl på sin häst? Hur kollar man det? Om man ens kan kolla upp det. Gäller en...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 089
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp