Löpande katt vid kastrering?

Solvira

Trådstartare
Bokade tid för lite mer än en vecka sen för kastrering av min honkatt, som är imorgon. Och så börjar hon löpa i helgen för första gången... Jag har aldrig haft honkatt själv förut som jag kastrerat, så hur är det? Kan man kastrera fast de löper? Jag har fått för mig att man inte kan det nämligen, men andra har sagt att det går bra.
 
Sv: Löpande katt vid kastrering?

Det går men det råder en något ökad blödningsrisk. Ring och prata med veterinären om hur han/hon vill göra. En del kastrerar utan problem under löp medan andra helst avstår och väntar tills löpet är över.
 
Sv: Löpande katt vid kastrering?

Veterinären jag bokat tid åt ville inte göra det. Så nu blir det stressat, om det ens går att få in det innan jag flyttar vid månadsskiftet. :crazy:
 

Liknande trådar

Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: Sol
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
728
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: DeCloe
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 933
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp