Bukefalos 28 år!

Lösa Siberian Huskys och svarta blandraser (Österlen)

A

Anettejt

Blev attackerad av två Siberian Huskys (såg renrasiga ut) när jag skulle ta in hästarna i dag.
De kom rakt emot mig skällandes trots att jag skrek åt dom och gick emot dom. De två unghästar jag hade i händerna drog sen järnet mot stallet så det var bara att hänga på. (vilket kändes som ett bra alternativ med ;) )

Hämtade ut gårdens hund (som "Äger" sin mark) men då var tack o lov hundarna borta, och jag fick tatt in den sista hästen när han lugnat ner sig. (förmodligen blivet jagad medans jag var borta)

Fick höra i går att nån hade sett varg i området, och begrep direkt att vargen troligtvis är dessa hundar.

När hästarna var inne, satte jag mig i bilen o körde in i skogen för att leta efter dom. Då dyker det upp två andra lösa hundar, den ena en border blandning, och den andre? (svart-vit den med, så kan varit en border blandis den med, den var iaf väldigt mager)
När jag kallar på dom så underkastar den ena hunden sig (den magre) och den andre sticker in i skogen igen, varav den underkastande följer efter sin kompis innan jag hinner ur bilen.

Alltså 4 lösa hundar på 10 min, som inte är efterlysta och springer vind för våg. När jag gick upp mot skogen för att ta in hästarna så hör jag alla 4 hundar skälla ett par 100 m bort, så det kan vara att de hör ihop, även om jag bara såg de två o två.

Får väl hoppas någon saknar sina hundar, nu är här snöstorm igen, och den ena såg rysligt mager ut.
 
Sv: Lösa Siberian Huskys och svarta blandraser (Österlen)

Polisanmäl att du sett dem.
Begär att bli kopplad till de som har hand om anmälningar gällande försvunna/upphittade djur.
Sätt upp lappar i dina lokala affärer om att du sett dem.
De verkar ju ganska förvildade får man säga.
Verkar också kapabla att ställa till det en del.
Inte positivt att huskisarna inte vek sej för dej ens.
Kan de bo nånstans till skogs,på en gård eller i ett hus?
Så som de betedde sej kan de säkert riva får,ge sej på katter,utmana hundar och skrämma skiten ur människor de möter.
Fyra hundar som de där i hästhagen låter inte ett dugg kul heller.
Hoppas du slipper se dem igen!
Men jag hoppas de kan fångas in givetvis,tänker på den magre stackaren särskilt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 412
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 666
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 365
Senast: manda
·
Hundträning Hej allihopa. Jag behöver be om hjälp. Har suttit och tänkt och försökt förstå men kommer inte fram till något. Kan vara att jag är...
2
Svar
24
· Visningar
2 760
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp