Bukefalos 28 år!

Lösdrift nyhet inom hästhållning

Sv: Lösdrift nyhet inom hästhållning

Håller med :)
Min häst går på lösdrift, dock inte datoriserat men han kan gå ut och in i en ligghall och äta när han känner för det.
Ingen mockning eller täcken, man slipper ha dåligt samvete om man inte hinner åka ut till honom, han har det bra ändå.
Skulle aldrig kunna tänka mej att ha honom uppstallad eftersom det så tydligt märks att han trivs så här.
 
Sv: Lösdrift nyhet inom hästhållning

Det låter helt kanon med den sortens lösdrift:)
 
Sv: Lösdrift nyhet inom hästhållning

Fast det är typ denna kommentar som skrämmer mig..

– I vanliga inackorderingsstall är det vanligt att hästägarna har utfodringspass och måste mocka och ta hand om sin egen häst varje dag. Här gör det inget om man inte hinner. Hästen får ändå mat, tillsyn och motion eftersom den måste röra sig mellan foderstationerna, säger Johanna.
 
Sv: Lösdrift nyhet inom hästhållning

Jo..det låter kanske lite som att man kan skita i hästen för att man har maskiner som gör "jobbet", men i det stora hela tycker jag att det låter som en bra ide mot att ha hästen inne hela dagarna =)
 
Sv: Lösdrift nyhet inom hästhållning

Varför skrämmer det dig? Är det någon som ser till hästarna är det väl ingen fara. Det hade ju varit en annan sak om det inte hade varit någon som till dem. Då hade jag tyckt samma sak.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 146
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 993
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ställde mig på vågen häromdagen. ... (Tänk att en sådan liten handling kan få såna följder...) Det visade sig att jag hade gått upp...
2
Svar
29
· Visningar
5 067
Senast: Bulldoozer
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Nedan har jag försökt samla de viktigaste (tekniska) händelserna under 20 år: 14 maj 1996: Sidorna görs tillgängliga på internet. 10...
Svar
0
· Visningar
1 265
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Söka vård i annan region
  • Kyltäcke/ kylfilt
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp