Löstagbara snösulor

fejko

Trådstartare
Glömde naturligtvis sätta i snösulor när jag skodde sist och vem förväntar sig snö i okober :confused: Finns det löstagbara snösulor och isf fungerar dem?
 
Ja, det finns det. Man sätter fast dem mellan brodden och skon. Och det förutsätter att du har brodd i tån. Vet däremot inte hur de fungerar.
 
Det fanns ju förut nån sorts sula som man med hjälp av ett verktyg "klämde ihop" och sen kunde placera i skon under inre skokanten.

Tyvärr fungerade det inte så bra och jag tror den försvann från marknaden. Lossnade nog för lätt. Synd att ingen vidareutvecklade idén, för det hade onekligen varit praktiskt.
 
Det finns en snösula som heter polar-pad.Den fästes i främre broddhålen(tåbrodd alltså)Var noga med att de är bra gängade.Ej sneda.Man kan lätt tappa dem om brodden lätt gängar ur sig själv annars funkar de bra.Kostar ca 120-160:- paret men kan användas i flera år om de sköts rätt./Annica
 
jag köpte såna, men sen när jag hade klippt till dem så de passade, visade det sig att broddhålen inte satt exakt så, så att de skulle passa ihop med sulans fästen. SUCK! Att jag inte kollade det först. Antagligen hade min hovis gjort tåbroddhålen själv, så de stämde inte.
De finns på Odal/Granngården, tex.
 
På de snösulorna jag hade kunde man vrida/skjuta metallbrickorna så det blev längre eller kortare mellanrum mellan dem, beroende på hur brett tåbrodden satt. Fungerade inte det på dina, eller var det ännu bredare mellan broddarna?
 
dom man sätter fast i broddarna är urdåliga!! dom går sönder jätte fort!
dom åker ur å så trampar dom av dom så det bara hänger kvar ltie just under brodden! :crazy: :mad:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 046
Senast: Fazeem
·
Utrustning Hej! Vi har en häst som går skodd nu på alla fyra, vi har haft henne barfota en gång och då ömmade hon på väg/hårt underlag. Problemet...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
452
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp