Logotyper, grafiskt? Hjälp!

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare sweet_extraa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 074
S

sweet_extraa

Ni med stall som har logotyper eller på något sätt har en "bild" som representerar er.
Hur gjorde ni för att komma på den? Varför?
Vad är det för någon? Målade ni upp den själv?

Står helt still och vill inte ha som alla andra, hur har ni gjort?

Sv: Logotyper, grafiskt? Hjälp!

logga.gif

Våran ser ut så här, hade tur att min lillebrors flickvänn gick sista året på mediaprogramet så hon gjorde den som ett skolprojekt. Så ett tips kanske kan vara att ta kontakt med någon gymnasieskola som har mediaprogramet och höra om de vill ha ett projektarbete...

Den var fin =)

Har faktiskt gått medialinjen :o
Men det är helt tomt i huvudet, vet absolut inte hur jag vill ha den =)

Tack:)

Dags att leta upp någon gamal klasskompis alltså och höra om de har någon idé, ofta behöver man ju bara hjälp att komma igång...

smart, det kan faktiskt vara en idé :idea:
jaa, det är det som är grejen. Sitter helt rådlös och vet absolut inte hur den ska se ut..

Jag jobbar med sånt här, om än inte på den kreativa sidan. Däremot är jag kreativ med det på fritiden ;)

Det är bara att titta runt, inspireras och fundera. Skall man ha en bestående symbol ska den funka i olika storlekar (från visitkort och kepsar till transporter och stallväggar ...) och vara lätt att reproducera med gott resultat. Sen börjar skissandet, endera för hand eller i datorn ...
... En sak till att tänka på är att man gärna vill att symbolen är rätt tidlös, så den inte känns busful om bara några år. Även färgmässigt gäller detta ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box? I stallet jag står i...
Svar
12
· Visningar
1 706
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 262
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 640
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka