Bukefalos 28 år!

Lohman Höns

Hallau

Trådstartare
Undrar om det är någon här som lohman? När började era i så fall att värpa?
Siljer sig tiden för när de börjar mellan de vita och bruna?
 
Sv: Lohman Höns

Min mamma har ett hel gäng, hon hämtar dem vid 16 veckor sen börjar de värpa strax där efter.
 
Sv: Lohman Höns

oj, mina är nu 20veckor och jag har endast fått 3 vita ägg på 4dagar. Kanske är mina bara lite sena...,vill ju ha ägg nu.:d
 
Sv: Lohman Höns

Jag har bruna, köpte dom vid 17-18 veckor, tog 2-3 sedan började dom. Först bara någon höna, sedan allt fler. Efter ett par veckor var de alla uppe i ett per dag. Hav tålamod, det kommer, det kommer!
 
Sv: Lohman Höns

Vi har haft en drös bruna. När vi köpte dem sa säljaren att det tar tre veckor innan äggen kommer och precis på dagen tre veckor senare låg de första äggen där :p Men det var långt ifrån alla som började då, men efter någon vecka la alla ett om dan :)
 

Liknande trådar

Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
541
Senast: snorp
·
Lantbruksdjur En kollega stövlade in på vårt kontor häromdagen och utbrast: "Hur mycket bajsar en höna?" Vi blev något förvånade, och började med...
2
Svar
21
· Visningar
3 657
Senast: Pilot
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
445
  • Artikel
Dagbok Jag har inte ridit på 3 år men idag såg jag en medryttarannons för en häst som kanske skulle passa mig. Men jag tvekar lite för det är...
2
Svar
21
· Visningar
2 274
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp