Rengöra vit trasmatta

snorp

Trådstartare
Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den? Misstänker att det blir svårt att få den helt ren eftersom den är så väldigt vit.

Man kan tycka vad man vill om att ha vit trasmatta när man har hund men den är ett arv efter min farmor som gick bort för snart 1 år sen.
 
Jag har massor av vita/ljusa mattor, och massor av djur som älskar att kräkas och smutsa ned, och jag tar bara in mattan i duschen och sköljer ur samt skrubbar med såpa. Är det en jättestor och svårflyttad matta tar jag hett såpvatten och sköljer samt skrubbar mattan på plats.
 
Mattan fick tillbringa natten med bikarbonat på fläcken och nu har jag tvättat med galltvål. Tror att det alltid kommer synas litegrann men mattan är nog så ren den kan bli nu. Får se när den torkar hur det blev.
Har du möjlighet så häng ut den i solen, den bleker. :idea:
 
Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den? Misstänker att det blir svårt att få den helt ren eftersom den är så väldigt vit.

Man kan tycka vad man vill om att ha vit trasmatta när man har hund men den är ett arv efter min farmor som gick bort för snart 1 år sen.
Min faster brukar säga att trasmattor ska tvättas i havet med såpa :) o typ skurborste el dyl? viket kanske inte hjälper dig ett dugg iom att havet säkert är kallt och fruset nu, eller långt borta.

Men kanske i ett badkar med såpa?
 
Min faster brukar säga att trasmattor ska tvättas i havet med såpa :) o typ skurborste el dyl? viket kanske inte hjälper dig ett dugg iom att havet säkert är kallt och fruset nu, eller långt borta.

Men kanske i ett badkar med såpa?
Jag har tyvärr inget badkar men körde på en variant av det där i vasken i tvättstugan. Som tur var är fläcken ganska nära kanten på mattan så den delen av mattan fick plats i vasken.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 243
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: _Taggis_
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp