Lokalsinne

Så hemskt tycker jag nog inte att det är. Lite meckigt att världen är spegelvänd ca varannan gång och att inget ligger där jag trodde, men inte en mardröm.

När man irrar runt och inte har en susning om var man är, så jo det är en mardröm. Mörkt, övergivet, gå och gå och gå utan att komma någonstans.... Hände mig senast i förgår.
 
Jag tycker inte heller det är jättejobbigt, opraktiskt ja, men läskigt - nej.

Hur jag lär mig vägar... Jag hittar ungefär till tre platser utöver mitt "kända område". Övriga använder jag GPS till. De vägarna jag hittar har jag kört själv utan att överdriva över 100 gånger. Det måste då vara den exakta vägen - vägarbeten, olyckor och diverse kan göra att jag kommer helt fel. Jag skulle som exempel köra Borlänge-Västerås en gång, en sträcka jag kör ofta. Jag har till och med två alternativa vägar jag faktiskt hittar, men ett vägarbete gjorde att jag hamnade i Örebro... Sen stannade jag och köpte en GPS, det var före GPS fanns i mobilen...
 
jag har en vän som har helt hopplöst dåligt lokalsinne, hon går vilse inne i butiker typ.

2001 var vi på scoutläger, vi va 16 år då typ och hon vägrade gå mer än ett par meter ifrån mig under hela lägret då hon helt enkelt va livrädd att gå vilse. Eftersom vi var särdeles dålig scouter så gjorde vi det minst scoutiga sakerna vi kunde och hängde på det sk "torget" från vårt läger va vägen 100 meter i stil med rakt fram, vänster vid toaletterna, ändå gick hon fel flera gånger.

Numer kan hon iaf ringa mig och meddela att hon inte hittar, jag försöker i princip aldrig guida henne rätt för risken är att hon kommer ännu mer vilse utan jag får helt enkelt hämta henne där hon är :p
 
jag har en vän som har helt hopplöst dåligt lokalsinne, hon går vilse inne i butiker typ.

2001 var vi på scoutläger, vi va 16 år då typ och hon vägrade gå mer än ett par meter ifrån mig under hela lägret då hon helt enkelt va livrädd att gå vilse. Eftersom vi var särdeles dålig scouter så gjorde vi det minst scoutiga sakerna vi kunde och hängde på det sk "torget" från vårt läger va vägen 100 meter i stil med rakt fram, vänster vid toaletterna, ändå gick hon fel flera gånger.

Numer kan hon iaf ringa mig och meddela att hon inte hittar, jag försöker i princip aldrig guida henne rätt för risken är att hon kommer ännu mer vilse utan jag får helt enkelt hämta henne där hon är :p
Jag kom bort inne på ett universitetsbibliotek häromåret. Jag löste det genom att följa väggen tills det kom en dörr. :p
 
Jag har gått vilse på Birger Jarlsgatan i Stockholm, utan att lämna den. Ett antal ggr har jag varit ute och ridit och fått ringa min syster för att jag inte visste var jag var. Gps i mobilen är fantastiskt att ha nu! :bow::bow::bow: trots gps så kör jag ofta lite galet ändå, speciellt i Täby vid Centrum :cautious:
Där har jag också kört vilse. :cautious: . När jag flyttade till Uppsala hade jag ingen koll på centrum fast jag bodde där. :mad:. Å andra sidan vann jag orienteringstävlingar i skolan så karta och kompass så att jag hade hela bilden klar för mig går bra, men inte gå fritt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp