Lokaltävling

Ämelie

Trådstartare
Nu är det så att min häst varit skadad/sjuk under vintern/våren... hon var bra från skadan en kort stund och sedan blev hon förkyld och hostig. Dett har resulterat i att jag missat 3 tävlingar. 1 nationell och 2 regionala. Den ända tävlingen som är kvar innnan jag åker för att jobba i sommar är en Lokal tävling. Har inte tävlat lokalt på flera år och det skulle kännas lite dumt att åka dit också, så nu frågar jag er om råd! Kan jag åka på en lokal tävling? Vill ju inte känna så att det bara är att rida in och vinna allt heller. Känns lite taskigt mot dom andra som inte är lika ruttinerade. (fast jag är inte så ruttinerad, men har en ruttinerad häst :p)

Oj, nu låter det som jag är världsbäst :o men så är det inte! Kan lika gärna gå åt skogen... tävlar i vanliga fall klasserna 1,10-1,20... är på väg uppåt och 1,10 börjar kännas ganska enkelt nu. Men jag vill ju tävla! Så nu frågar jag er buke människor! Kan jag åka på en lokal tävling??? :confused: Isåfall tänkte jag hoppa två 1,10 klasser.

Sv: Lokaltävling

Det är klart du kan! Hästen måste ju också få börja lite mjukt efter skadan och sjukdomen. :)

Fast hästen är ju i toppform :D och på klubbtävlingen vann vi en klass och kom 2:a i en (1,10 och 1,20). Så för hästens skull spelar det ingen roll, det är bara det att jag VILL tävla!

Klart att du kan åka, det finns ju fler än du som är rosettplockare;)

(Det var ingen pik till dig, jag förstår att du vill tävla)

Ahaaa, men även om hästen är i toppform så tycker jag du ska åka och tävla :D
Det är ju ingen som kan förbjuda dig att tävla bara för att du kommer sopa banan ;)

Klart att du kan åka och tävla lokalt!

Sopa banan med alla och låt din fina häst vinna! :D (Du minns att jag är väldigt svag för din häst?) :angel:

Har du tävlat nationella tävlingar innan?
Trodde inte att man fick tävla lokalt när man hade tävlat nationellt... Just för att de andra ska ha en chans...

MEn annars tycker jag du ska åka, det vore väl kul, du kanske får oväntat hårt motstånd? Det finns en hel del ryttare med potential för mer i lokala tävlingar :p

Tävlade någon nationell förra året, gick dock inte så bra. Kanske är det så att man inte får tävla lokal då?? Har faktiskt ingen aning :confused:

Nog är jag medventen om att jag kan få hårt motstånd, och som jag sa tidigare det kan lika gärna gå åt skogen ibland kan jag rida som en kratta och ibland så kan min häst humör ställa till det lite :angel:

Jag tror man blir uppklassad ur lokal om man tävlat ett visst antal regionala eller högre tävlingar?
Borde man inte bli det...? Jag vet inget säkert, men det bode ju vara så.... Man får ju stort försprång annars :p

Japp, det går inte alltid bra..
Ibland kan jag o ponnyn bli spöade av såna som egentligen är mkt mindre rutinerade, men ibland kan vi klå såna som i sin tur är mer rutinerade än oss :D

Ponnier blir uppklassade men inte hästar vill jag minnas så åk du och tävla!

Okej... SÅ en häst och ryttare som tillsammans tävlat Nationellt o Internationellt får komma hem o spöa skite nur alla på lokalt? :confused:

*Knapplån*

Ponnyer blir uppklassade :smirk:

Till trådskaparen!

Kolla upp hur det ligger till med uppklassning! Om du har startat nationella och regionala klasser finns chansen att du är just uppklassad!
Men sådant borde du veta tycker man ;)

ja, jag har ingen koll på sånt... men rent logiskt borde även storhästar o inte bara ponnyer uppklassas :P

Klart att du kan. Din häst har ju trots allt varit ur kängorna och kan behöva hoppas på en nivå han känner igen. Oc det är ju eran första i år man ska ju ta det lite lugnt! :D

på häst finns ingen uppklassning alls. även om du ridit internat GP en helg kan du åka och rida 0,90 lokal nästa om du skulle ha lust :)

klart du kan!

är det det enda som finns att välja på är det bara att rida, och du vet ju själv att du är där för att komma igång och inte för att i första hand plocka rosetter så du behöver ju inte känna dej taskig alls.

Saxat från stallbacken:

För ponny är det poängen föregående år OCH nuvarande år som avgör. När en ponny har fått 50 uppklassningspoäng får den inte starta på lokaltävling längre. Vid 20 poäng tagna på regionaltävling och högre är ponnyn uppklassad ur LD och LC. Vid 50 poäng tagna i LB eller högre är ponnyn uppklassad ur LB.

:)

Dark_Iris skrev:
ja, jag har ingen koll på sånt... men rent logiskt borde även storhästar o inte bara ponnyer uppklassas :P

Var inte riktat till dig, därav *knapplån* ;) :)

Dark_Iris skrev:
Okej... SÅ en häst och ryttare som tillsammans tävlat Nationellt o Internationellt får komma hem o spöa skite nur alla på lokalt? :confused:

Ja, Malin Baryard och Flippan kan starta en 90hoppning om de skulle känna för det. ;)

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 344
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Börjar med att skriva att jag undanber påhopp, samt råd att åka till veterinär, för det kommer jag givetvis att göra. Detta är endast en...
Svar
12
· Visningar
1 963
Senast: Freazer
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i... 2 3
Svar
54
· Visningar
8 190
Senast: fio
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur... 2
Svar
20
· Visningar
4 782
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur