J
jessicadiop
Sv: Lön som hästskötare?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svarar alla:
TACK, nu vet jag vad ni tycker, och trots att jag bad er att lägga ner diskussionen så fortsätter den.. Jag vet vad det är som gäller, och vad som är rätt och fel. Återigen bad jag om åsikt om lönen, inte om hurvida säkerheten, kontrakt mm kommer att vara. Så nu ber jag er ännu en gång att lägga ner, tack.
Vill inte verka otrevlig utan uppskattar hur ni tänker, men jag är redan medveten om riskerna, och att ni sitter o klankar ner på mitt blivande jobb, när ni överhuvud taget int har en blekaste om hur gården i fråga ser ut och behandlas, gör det mig lite smått irriterad och ledsen. Ni kan döma, men gör det inte här tack, alla ställen är inte likadana.
Joooodå, jag lovar dig - det finns massor! Det är ju så det ser ut - i princip överallt. Om inte TS skulle tacka ja till jobbet skulle nästa tjej göra det.
Tinywiny skrev i sitt inlägg "Jag blir ledsen av att du (och många med dej) kan tänka dej att slänga bort din framtid på så dåliga premisser som du tänker göra."
Tycker du (Tinywiny) verkligen att TS slänger bort sin framtid för att hon tar ett SOMMARjobb några timmar i veckan EN sommar i sitt liv, där hon dessutom inte har något annat jobb? Som hon själv skriver, sommarjobb för 16-åringar växer inte på träd. Ni har all rätt i världen att tycka att hon ska få mer betalt, det tycker egentligen jag också, men TS verkar trots allt ha koll på vad hon gör. Hon säger ju dessutom att hon inte bara gör det för pengarna, utan för att få erfarenhet. Och vad är det som samhället i vanliga fall klagar på dagens ungdomar för?! Jo, att "vi" är lata och bara vill ha lätta jobb med bra betalt, att vi inte vill jobba oss uppåt. Det är ju just det som TS gör.
Vill bara tillägga att jag inte på något sätt är för att jobba svart eller att det öht existerar, utan bara att jag till 100% förstår TS situation och inte tycker att hon gör något fel.
Hon får i alla fall betalt.. Tänk alla barn som " hjälper till" på till exempel en ridskola vad får de för de?
Mina barn har ingen egen häst och de är sällan med oss när vi håller på med våra travare.
De åker till ridskolan och kan vara där och mocka, borsta, smörja sadlar, tvätta väggar och vatten koppar och slita i flera timmar och får inget för de.
Så fort det e snack om att rida nån av hästarna, ridläger,utteritter och lektioner så får mamma glatt betala..
Så är man 16 år älskar hästar och vill lära sig mera så är detta ett bra till fälle.
Dock skulle vväl jag som stall ägare känna mig snål att betala 25 kr per timme men har de kommit överens om de så visst.
dock hoppas jag att nästa jobb hon söker ska hon kräva mer då mer kunskap och erfarenher = högre lön
Lycka till
Fast det är ju ändå en viss skillnad på att jobba och ha krav på sig att faktiskt vara närvarande och prestera en arbetsinsats och att vara i ett stall och hjälpa till för att man själv känner för det och kan utebli om det dyker upp något roligare?
Hur blir det nu när hon tänker jobba svart, hon får väl inga papper på att hon varit och jobbat där då? Alltså, hon kan inte använda detta sommarjobb som en referens eller visa upp något för att bevisa att hon varit där i framtida jobbintervjuer osv??
Rent krasst så kan TS faktiskt också utebli om hon känner för det![]()