liden

Trådstartare
Jag har ett problem med longeringen med min häst o önskar några tips o ideer. på ena halvan av volten går hon jätte fint. Ställer in o går i form med fin balans. Men på andra halvan av volten ställer hon utåt, tappar balansen o "rammlar" inåt. Varför detta o vad gör jag för att få ordning på det?

Sv: longering

Menar du varv eller halvor? .. Kan det inte vara så att hon helt enkelt vill hem till stallet och lixom draar sig lite åt det hållet ex. ? Isåfall får du göra henne uppmärksam på dig, du kan ex byta varv precis innan hon kommer till det "svåra stället" upprepade ggr i rad, elr be henne att byta gångart .. Tillslut mkr hon att varje gång hon passerar där vara tvungen att rikta sin uppmärksamhet och koncentration helt på dig.
Lycka till! :idea:

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Freazer
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
375
Senast: Cattis_E
·
Träning 3 åringen är hemma efter 2.5 år på lösdrift. Han är gänglig och jag tycker han ser mer ut som en 2åring än en 3åring. Upplever att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 003
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka