Lönn och bladlöss

Silver Girl

Trådstartare
Planterade en lönn i höstas. Den här lite bruna löv nu i torkan men jag vattnar lite extra. Noterade idag att den fått bladlöss. Efter att jag tittat en stund på mjölkande myror började jag fundera på om de kan skada trädet. Dvs behöver jag försöka få bort dem och i så fall hur?

Planterade en lönn i höstas. Den här lite bruna löv nu i torkan men jag vattnar lite extra. Noterade idag att den fått bladlöss. Efter att jag tittat en stund på mjölkande myror började jag fundera på om de kan skada trädet. Dvs behöver jag försöka få bort dem och i så fall hur?
Jag tror inte att bladlöss gör så mycket skada på ett träd så jag hade struntat i det.

Mina lönnar är fulla av bladlöss just nu. Och de mår prima.

Märks tydligt eftersom bilen blir täckt av sockerklet :D

Nu är de ganska gamla men jag hade inte brytt mig om inte trädet ser ut att lida. Bladlöss är oftast bara en kosmetisk grej. Folk behandlar för att det ser fult ut.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
809
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 129
Senast: starcraft
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är så nöjd över att jag lyckades klippa gräsmattan igår. Det tar emot varje gång, men känslan är skön när det väl är gjort. Sen...
Svar
1
· Visningar
984
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka