Jag är så nöjd över att jag lyckades klippa gräsmattan igår. Det tar emot varje gång, men känslan är skön när det väl är gjort. Sen vattnade jag i växthuset. Det är rätt meditativt att göra. Man bara sitter där och låter vattnet rinna ur slangen.

Idag steker solen och jag var uppe hyfsat tidigt och kom också igång med att plantera en krusbärsbuske. Trots att platsen låg i skuggan så rann svetten på mig. Sen har jag vattnat några andra växter.

Nu är det för varmt för att göra något, men ikväll tänkte jag rensa en yta där jag sådde frön i våras, men där inget har grott, utom ogräs då. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha där i stället. Kanske sockerärtor. Lite sallad? Är inget fan av sallad men kan äta något blad om det finns.

Om jag orkar så tänkte jag plantera ytterligare en växt. Har ju ett gäng kvar att plantera. Det är två hassel, en persika ´Frost´, en blåbärstry, en bärhäggmispel som jag trodde jag dödat genom att glömma vattna men som nu återuppstått från de döda. Sen har jag ytterligare en persika, som tyvärr är skadad, men inte är död (än). Men det är väl tveksamt om jag planterar mer idag. Det är ju midsommar och jag ska grilla i kväll tänkte jag.

Min to-do-lista över saker att göra i trädgården är rätt lång. Men tittar jag på mitt Instagramkonto där jag lägger upp bilder från trädgården, så ser jag att jag faktiskt hunnit göra en del ändå i år. Det ger en bra känsla att se vad jag åstadkommit.

Idag har jag också fått iväg en jobbansökan. Det är ett jobb på mitt nuvarande jobb som blir ledigt i höst.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag försöker få saker gjorda. Idag har jag planterat 5 tomatplantor i växthuset och installerat en bevattningsslang där. Men sen gick...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: Scata
·
  • Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
503
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Det har inte blivit mycket gjort de senaste lediga dagarna. Jag sov gott i natt men känner mig så obeskrivligt trött. Nu provar jag att...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: svea
·
  • Artikel
Dagbok Jag har länge varit intresserad av skogsträdgård och har utforskat detta område, samt köpt en del växter för att utveckla min egen lilla...
Svar
7
· Visningar
1 051
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp