Lönn och bladlöss

Silver Girl

Trådstartare
Planterade en lönn i höstas. Den här lite bruna löv nu i torkan men jag vattnar lite extra. Noterade idag att den fått bladlöss. Efter att jag tittat en stund på mjölkande myror började jag fundera på om de kan skada trädet. Dvs behöver jag försöka få bort dem och i så fall hur?
 
Planterade en lönn i höstas. Den här lite bruna löv nu i torkan men jag vattnar lite extra. Noterade idag att den fått bladlöss. Efter att jag tittat en stund på mjölkande myror började jag fundera på om de kan skada trädet. Dvs behöver jag försöka få bort dem och i så fall hur?
Jag tror inte att bladlöss gör så mycket skada på ett träd så jag hade struntat i det.
 
Mina lönnar är fulla av bladlöss just nu. Och de mår prima.

Märks tydligt eftersom bilen blir täckt av sockerklet :D

Nu är de ganska gamla men jag hade inte brytt mig om inte trädet ser ut att lida. Bladlöss är oftast bara en kosmetisk grej. Folk behandlar för att det ser fult ut.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
503
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 994
Senast: MiaMia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 152
Senast: Ridinglady
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp