Löper tidigare än beräknat....typiskt....

Zoya

Trådstartare
Jahaja, nu har min tik börjat löpa... hon skulle inte löpa förrän februari egentligen :crazy: Hon har alltid löpt med 10-11 mån mellanrum och nu med bara ca 6 mån :crazy:

Typiskt att det var denna gång hon skulle strula eftersom hon skulle paras vid detta löp...
Han är ju bestämd och så men jag är egentligen inte så sugen på vintervalpar :cool: Har ju haft det de senaste 3 gångerna och det är ju hmm... mindre ku än vår/sommarvalpar...

Jaja, ville bara skriva av mig lite... sambon har flaggat för att han ska bo borta i två månaders tid när valparna föds :p (sist blev det till att renovera valprummet efteråt ;) )

Sv: Löper tidigare än beräknat....typiskt....

Tänker du para ändå?

Jag vågar nog inte lita på att hon även löper till våren... och hon är redan 4 år och har ingen kull sen innan så det känns inte som jag kan vänta så länge till som ett år (ev) innan hon paras.
Så ja, det lutar åt att hon paras nu. Jag är ju mammaledig/pluggar nu så på det viset så är det ju lämpligt nu :)

Vintervalpar är inte alls lika kul, men om hon nu löper så konstigt så kanske det är lika bra att slå till ändå. Så att säga.

Den dagen jag påbörjar min uppfödning (Långt in i framtiden, när Sebastian är större osv) så kommer jag nog att tacka mig själv för att jag valt att bo långt ute på landet :D Så praktiskt med egen tomt, där dom kan rejsa fritt under dagtid. Ja, med passning förstås, för tomten är inte inhägnad, men ligger långt ifrån en stor väg.

Vintervalpar är inte alls lika kul, men om hon nu löper så konstigt så kanske det är lika bra att slå till ändå. Så att säga.

Den dagen jag påbörjar min uppfödning (Långt in i framtiden, när Sebastian är större osv) så kommer jag nog att tacka mig själv för att jag valt att bo långt ute på landet :D Så praktiskt med egen tomt, där dom kan rejsa fritt under dagtid. Ja, med passning förstås, för tomten är inte inhägnad, men ligger långt ifrån en stor väg.

Ja, vi har också egen tomt, inte så stor (500 kvm) men tillräckligt - och inhägnat är det också :)
Tyvärr kan de ju bara vistas ute kortkorta stunder på vårvintern, om det nu går som tänkt så föds de ju runt nyår och i februari kanske de kan gå ut lite...

Här har våra tikar också börjat löpa, trots att det var dax försst till jul:mad:så nu har vi tre tokiga tikar som fjollar sig hela dagarna, och ingen av dom som ska paras...:cry::crazy:

SUCK...

Min enda önskan nu är att de kommer två månader för tidigt nästa löp, för då blir det perfekt att para den "gamla":banana:

Liknande trådar

Hundhälsa Min 5-åriga labbe har alltid löpt regelbundet (dock ganska tätt, var fjärde månad), fällt lite efteråt och inte haft några...
Svar
3
· Visningar
822
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på... 2
Svar
31
· Visningar
6 879
Senast: Shark
·
Gravid - 1år Inte av de vanligaste orsakerna, utan pga allt strul med överbeläggning på sjukhusen här omkring i Skåne. :crazy: Jag har oroat mig en... 2
Svar
24
· Visningar
3 011
Senast: ameo
·
H
Hästmänniskan Usch, har suttit och gråtit halva eftermiddagen och vet inte vad jag ska ta mig till! :cry: I februari sålde jag min älskade häst... 2
Svar
22
· Visningar
2 799
Senast: hästhandlarjävel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka