Loranga, Masarin och Dartanjang.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Loranga, Masarin och Dartanjang.

Bild!!!!!!!
Vi kanske har vår egen Loranga i dig

:banana:
 
Sv: Loranga, Masarin och Dartanjang.

Sar skrev:
Förutom Astrid Lindgren och Bröderna Grim gillade jag verkligen pojken som kom till ett slott iklädd "en röd mössa som mamma hade stickat". Jag minns inte vad titeln var men den var helt underbar.

"Lilleman och draken" :) Den plockade jag upp ur mammas källare härom månaden och tog med hem till Malmö och läser för dottern.

En annan bok som kan passa en åttaåring är Christine Nöstlingers "Vi struntar i gurkkungen" med den feta lille kungen som skriker "Lackera mina tår pöjk!" :rofl:
 
Sv: Loranga, Masarin och Dartanjang.

Marvin skrev:
Giraffen pa sophögen, han som at upp garagetaket sa att garaget blev en pool nar det regnade.
Jag alskar de böckerna, jag har inga barn och kommer inte att skaffa (iaf inte an pa laaange) men jag laser dem för min egen skull sa fort jag far en chans! :rofl:

Haha, visst! "Upp med dig giraffskrälle - vi ska köpa varmkorv" :rofl: Har rotat fram dem alla och läser för min dotter nu och där skrattade vi tillsammans så vi tjöt och sängen skakade :D

Förövrigt kallar alla i släkten tjuvaktiga personer för Tjuven Gustav.
 
Sv: Loranga, Masarin och Dartanjang.

Senast vi var på biblioteket så blev det 2 böcker om Prins Valiant

inte vad jag tycker är kul att läsa men för en 8 årig kille så är det toppen att få höra om drakar, riddare och unga vackra flickor i nöd
 
Sv: Loranga, Masarin och Dartanjang.

Sjalen skrev:
Förövrigt kallar alla i släkten tjuvaktiga personer för Tjuven Gustav.

:rofl: :rofl:


när jag läserden här tråden blir jag sugen på att läsa om L;M&D en gång till, ju mer jag tänker på den desto roligare blir det

:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp