Lösa hängande eller vformade pannband

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare diny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 864
D

diny

Finns det?

Har islänning så funderade på att hitta ett snyggt pannband och sprätta isär och sy på det på huvudlagsremmen.

Sv: Lösa hängande eller vformade pannband

Letar du efter b-pannband helt enkelt? hööks har fått in nya så nu har de två modeller...

Är det så dom hette. Har letat men kom inte på vad de kallades.
Måste vara blind för de enda jag hittade var ett lite v format pannband på Hööks hemsida.

Med hängande menar jag ungefär den här formen (tror de kallas os men har ingen lust att köpa ett för 1000 och sprätta isär och göra om fästena :D)
http://www.calevo.com/calevo/images/items/1110115g.jpg

Och här är den typen av vformade
http://www.wrwestern.com/HEAD11 Headstall, B Cook V Browband.JPG

Letar efter antingen platta läder för att dekorera själv eller färdig blingade

Jag köpte på SHS ett Capone träns med löst hängande pannband/u-format eller vad man nu vill kalla det.
Men jag vet att det ska finnas likadana pannaband att köpa löst.

Om det kanska kan hjälpa dig lite iaf :angel: ;)

Kolla på sådana till rundsydda träns för jag tippar på att islandsträns har delat nackstycket så slipper du sy om annars :p

Kan du inte lika gärna köpa lite bra läder och fixa själv om du tänker vara så händig?
Jag tror det var Stall Akur som säljer några coola träns osv som har typ som en skruv istället för att nita ihop. Du skulle höra om du inte kunde få köpa ett par såna skruvar, så är det enkelt att ta av och sätta på på nackstycket :idea:

Funderade själv på att använda chicagoskruvar för smidigt att bara behöva göra 2 hål. Har försökt skära i läder en gång och vackert blev det inte :D Skulle dock vilja lära mig för skulle vara roligt att kunna.

Med hängande menar jag ungefär den här formen (tror de kallas os men har ingen lust att köpa ett för 1000 och sprätta isär och göra om fästena :D)
http://www.calevo.com/calevo/images/items/1110115g.jpg

älskar dessa pannband! var i globen i år och skulle kolla efter ett ospannband.. Jag hittade dom på en gång, men jag hade ingen lust att betala 1500-2000 kr för det, fast jag ville ju så gärna ha. :angel: sen gick jag en bit till och där såg jag dom direkt! ospannbanden hängde och väntade på mig, och likadana som dom på bilden kostade bara 400 kr! fast jag ville ha mer blingbling när jag ändå var på gång så jag köpte med 2 rader, vilket brukar vara mycket dyrare (iaf på dom andra ställena där jag har kollat), men där kostade det 500 kr!! så nu har jag ett ospannband med 2 rader, är jättenöjd! såå man behöver inte alls betala dom där skyhöga priserna för desse underbara pannband om man bara hittar rätt ställe :bow::bow:

Och du är säker på att det är ett OSpannband du köpt och inte bara en kopia?

Eftersom jag inte kan stava får jag skämmas... V-pannband brukar de ju rätt och slätt kallas. Nu letade jag också efter pannbandet jag menar på hööks hemsida men hittar det inte, men det finns i affärerna... Köpte ett förra veckan! Kan fota och lägga upp bild på det...

Otroligt läckert men du kan ju köpa hela tränset och färga om det? Många westernaffärer säljer väl dessutom silvret löst så du får köpa eller sy ett slätt svart v-pannbvand och sedan fästa silver på själv! :D

Tränset går på nästan 1000 kr och har inte hittat det lösa silver delarna men letar.

det lär inte ha varit ett os pannband om det bara kostade 500kr!! Snarare ett capone eller något annat billigare märke som är kopior av os.

OS = OTTO SCHUMACHER = ETT MÄRKE, INTE EN FORM PÅ PANNBAND!:smirk:

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Islaend
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
546
Senast: iNHALE
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
982
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka