Luc Childeric?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 9 940
Sv: Luc Childeric?

Lord Owen skrev:
Var köpte du din begagnade? :)

Det var från en privatperson, men hittade den genom ridin.
Tyckte jag hade tur som hittade en som passade och dessutom billigt om man jämför med en ny.:smirk:
Att man sedan kan få ett antal andra sadlar för samma pris helt nya, är en helt annan sak:angel: Men det vill jag inte tänka på!

Smakar det så kostar det. :D
Och man får ju oftast bättre grejer desto dyrare de är.

Säljer Ridin privatpersoners beg. sadlar bara eller har de något eget begagnat lager också?

Var provad du in din?

Ridin har ett eget beg lager (då de ofta byter in sadlar de som har köpt en amerigo byter oftas inte märke utan när hästen ändrar sig så byter ridin dem vílket är mycket bra) Men sen kan privat personer även annosera sina sadlar de vill sälja på ridins sida....

Rinin har ett antal personer som åker runt i ladnet och provar ut sadlarna om man inte kan åka till deras fasta provningsplatser..

Dj har en svängd bom och inte en rak!

Min kåpor på amderigo har inte varit känsliga utan ser mycket fina ut även på min fem år gamla hoppsadel!

Det bästa är och ringa ridin så hjälper de dig...Jag vet faktiskt inte grad antalet på sadlarna eftersom det bara är den lilla delen om sadlen passar dig och häst

jag funderade på att köpa en childeric flatback när jag letade sadel. En bekant till mig skulle sälja sin begagnade. Det var liten i sitsstorleken och något för rak för min häst, men en jättesnygg och skön sadel!
Den hade latexpaneler, vet ej om de finns med ullstoppning också?

Har också provsuttit (skrittat omkring) i deras dressyrsadel. Den var väldigt skönt och hade rejäla knästöd. Fick tyckte jag att jag kände mig lite låst i den. En av de som jobbar med childeric i sverige stog i mitt förra stall.

Senast ändrad av en moderator:

childeric finns mig veterligen bara med latexpaneler och de är väldigt dyra att byta när man behöver göra det:mad:
Men det är en fin sadel, har bara tittat på dem och inte provridit, men det är ju ett av de märken som verkar befinna sig på poppislistan just nu

Apo

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
663
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej Jag söker tips på (hopp)sadlar. Utgår från ryttaren och får därefter se vad som passar på respektive häst. Önskemål: Mycket framvalv...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: Hopplan
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 337
Senast: poetin
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när... 2
Svar
33
· Visningar
2 668
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka