Luc Childeric

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare randie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 170
R

randie

Hej!
Nu har jag läst alla trådar här på Bukefalos ang. Childeric sadeln men inte kommit fram till det som jag undrar över.
* Vad är det för stoppning? Läste att det finns både ull och latex, någon annan säger gele och att den inte är omstoppningsbar och den tredje säger att det bara finns latex men att det går att byta ut bossorna. Vilket stämmer?

* Vad är det för bom? Vissa säger trä och andra syntet...

* Vad är det för läder? Olika?...

Hoppas någon vet mer än jag!

/Randie

Sv: Luc Childeric

det är en särskild sorts skumstoppning, liknar den som finns i tempurmadrasser. vad jag vet finns inga ullstoppade. vill man ha ny stoppning skickar man sadeln till frankrike så byter dom den.

bommer är jag inte säker på, men jag tror det är syntet. den går att ändra på fabriken iaf.

lädret är antigen buffel (dock inte sånt med massa ådrar som finns på vissa andra sadlar..) eller kalv.

underbara sadlar är det. :love:

Sv: Luc Childeric

Allt stämmer så bra! Dock är jag också osäker på vad det är för bom men skall nog prata med "E" för att få reda på det. *vill veta för nu kommer jag att störa mig på att gå och undra över det*.

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 287
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej Har köpt en begagnad sadel genom ett företag som säljer begagnade sadlar. På deras sida står det om sadlen att stoppningen är ok...
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: Centaur
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 495
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: Equidaem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka