Luftfuktare

Smart! Krävs det speciella grytor?
Vilken stor kastrull som helst funkar!
Är också ett enkelt sätt att ha varmare i köket under iskalla mornar. Ett extra element.

Jag är ju uppvuxen med vedspis och bor med vedspis. Det har alltid stått en stor gryta/kastrull på vedspisen.

Varmvatten görs med el.
Så kan man få "gratis" hetvatten när man ändå eldar är det bonus. Plus att man alltid har te-/kaffe-vatten :)
 
Jag har en beurer LB 44. Kostar runt 550 kr. Kör den när jag sover och då på halv effekt. När vi testade att ha den på dygnet runt på full effekt gav den lätt väta på fönsterbrädorna men inget när den körs enbart nattetid och på halv effekt. Den underlättar mycket för mig. Jag hostar mindre på nätterna och nästäppan är inte fullt så illa. Vi bor i ett gammalt hus, visserligen mycket större än ditt men sovrummet är litet, runt 10 kvm.
 
Vilken stor kastrull som helst funkar!
Är också ett enkelt sätt att ha varmare i köket under iskalla mornar. Ett extra element.

Jag är ju uppvuxen med vedspis och bor med vedspis. Det har alltid stått en stor gryta/kastrull på vedspisen.

Varmvatten görs med el.
Så kan man få "gratis" hetvatten när man ändå eldar är det bonus. Plus att man alltid har te-/kaffe-vatten :)

El och värme ingår i hyran. Och inte dricker jag kaffe eller te heller.
Jag har golvvärme i hela bottenvåningen, så det är aldrig kallt.

Så här ser huset ut, jag står 1 m från ena gaveln. Dvs helt öppen planlösning.
20200829_201727.jpg


Det är liksom inget vanligt gammalt torp, utan från början en tvättstuga som fick ett litet rum till drängen påbyggt.
 
Har det klarat av att vara tvättstuga så borde ju en luftfuktare inte vara något problem tänker jag.
 
El och värme ingår i hyran. Och inte dricker jag kaffe eller te heller.
Jag har golvvärme i hela bottenvåningen, så det är aldrig kallt.

Så här ser huset ut, jag står 1 m från ena gaveln. Dvs helt öppen planlösning.
Visa bifogad fil 63352

Det är liksom inget vanligt gammalt torp, utan från början en tvättstuga som fick ett litet rum till drängen påbyggt.
I så fall är det ingen fördel för dig.

Däremot torde kastrullen ge lufte,n och katten, den fukt som behövs?
 

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 370
Senast: moonstruck
·
M
Hemmet Bor i ett relativt litet hus men jättestor trädgård. Huset har bara ett sovrum. Har länge haft funderingar på att i framtiden bygga ut...
Svar
9
· Visningar
11 316
Senast: M-Meduza
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 647
Senast: Lyckan i Halland
·
F
Ekonomi & Juridik Skulle behöva lite tips om vad ni skulle göra i min sits.. Vet inte om all bakgrundsinfo är nödvändig, men ska försöka att inte dra ut...
2
Svar
35
· Visningar
4 156
Senast: fredde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp