Luftiga benskydd till hagen??

Sv: Luftiga benskydd till hagen??

Han går i gräshage året runt. Och jag har kollat på dom live, det är inga hål direkt i dem så jag tror faktiskt inte att det kommer in en massa skit i dem, men man vet aldrig.

Jag ska fråga min häst, han kanske också vill ha lindor i någon fin färg ;)

Det får du göra! :D Jag har provat allt som är av benskydd men har fortfarande inte hittat några han inte försöker ta av sig...
I dag fick han på sig sina nya vita fleecelindor, han var såå nöjd! :D

Nej köp inte dem. De hästar jag provat använda dem på har fått skav av dem. (då har de enbart suttit på vid ridning/tömkörning) Ingen av hästarna har fått skav av andra skydd så jag tycker inte de var något att ha.

Liknande trådar

Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Kristall10
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: hamilton1
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
933
Senast: Bison
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka