Bukefalos 28 år!

Luftvägstrassel

Iddefixen

Trådstartare
Min hund verkar ha lite problem med sina luftvägar. Han kan inte skälla - det skär sig och det verkar göra ont. Han sitter och smaskar mycket, han hostar inte. Däremot låter det som om det sitter ngt i halsen och han vill ha upp det. Jag kan inte se något och han är pigg och glad och inte allmänpåverkad.

Vad ska jag göra?
 
Sv: Luftvägstrassel

min hund lät lite likadant och hostade ibland så han nästan spydde. Han har nån lindrig form av kennelhosta som man kan få trots vaccin
 
Sv: Luftvägstrassel

Han hostar ju inte - iaf inte än.
Jag fick för mig att någon liten flis av ex märgbenet han tuggat på kanske hamnat fel - han "klöker" lite då och då när han tuggat på det.

Svårt sånt här :confused:
man oroar ju sig till tusen!!!
 
Sv: Luftvägstrassel

Jag hade ringt veterinär. Nu är det helg också så bättre att ringa så man slipper åka dit på jourtid.
Du skriver ju han verkar ha ont, då är det ingen tvekan att ringa tycker jag.

Ta inte illa upp nu, men jag blir varje gång förvånad över sånna här trådar. Varför skriver man hit först och inte bara ringer och rådfrågar med en veterinär.
Jag kan förstå man frågar om man har stora problem som även vet går bet på, men annars förstår jag inte.
 
Sv: Luftvägstrassel

Jag ringde veterinär samtidigt - men det är hopplöst att komma fram till Blå Stjärnan. Men nu har jag fått tag på dem - och det gjorde en inte mkt klokare - mer än att jag fick en tid på tisdag.

Ont verkar han inte ha - mest irriterad och hes. Iofsg oviljan att skälla tyder ju på obehag....
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
728
Senast: Tonto
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 699
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 320
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Valp 6 mån Harklade sig några gånger och fick upp slem för några nätter sen. Harklade så även några gånger på dagen. Ingen feber (38)...
Svar
15
· Visningar
1 114
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp