Lugnande att ge i fodret

G

Galadriel

Jag undrar vad det finns för lugnande preparat man kan ge hästen i fodret. Pållan måste tyvärr sprutas inför vissa enligt henne obehagliga procedurer. Detta gör att hon inte är så förtjust i veterinären längre. Så tips på orala preparat mottages tacksamt.
 
Tack! Du vet inte om det är receptbelagt? Enda infon jag hittade på nätet var på tyska, och det var svårbegripligt :o
 
Preparatet innehåller samma substans som Plegicil och är mycket riktigt receptbelagt. Det är dessutom ett ganska okänt licenspreparat, så det kan kanske ta en tid innan din veterinär/apotek får hem det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
660
Hästvård Jag är mitt i lastträning av hästen som är lite åt det oroligare och fega hållet. Vi har kommit en bra bit men inte hela vägen. Nu måste...
2
Svar
21
· Visningar
1 964
Senast: Nevermind
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 151
Senast: super
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 647
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp