Lugnande att ge i fodret

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Galadriel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 819
G

Galadriel

Jag undrar vad det finns för lugnande preparat man kan ge hästen i fodret. Pållan måste tyvärr sprutas inför vissa enligt henne obehagliga procedurer. Detta gör att hon inte är så förtjust i veterinären längre. Så tips på orala preparat mottages tacksamt.

Tack! Du vet inte om det är receptbelagt? Enda infon jag hittade på nätet var på tyska, och det var svårbegripligt :o

Preparatet innehåller samma substans som Plegicil och är mycket riktigt receptbelagt. Det är dessutom ett ganska okänt licenspreparat, så det kan kanske ta en tid innan din veterinär/apotek får hem det.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
844
Senast: tara
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
813
Senast: hollypolly
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 711
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka