luktande urin

S

Sannndra

nu efter att jag har tatt in hästen från betet så har jag märkt det att hon kissar mycket mer än vad hon brukar göra & det luktar verkligen jätte starkt!
hon dricker bra med vatten så vad kan det bero på? :confused:
 
jag vet inte riktigt vad det beror på. våra hästar gör oxå det, och några av teorierna har varit att de dricker för mycket/för lite, att det är något ämne i gräset som gör det. men det verkar ju inte som att de har ont av det.
 
Hej!

Det är lika i vårat stall nu också :confused:

Alla hästarna dricker som de ska och de går fortfarande ute ca 12 timmar/dag. Ändå luktar det väldigt mycket urin i stallet och de kissar ovanligt mycket...?!
 
Dels tror jag det beror på att man "vant sig av" med ammoniaklukten nu sedan hästarna går på bete och inte luktat in näsan i det ännu. Och dels beror det säkerligen på att stallarna är väl nytvättade och nuputsade och golvert likaså och då tar det tid innan ammoniakdoften tränger in igen.
Det hela kan motverkas om man strör Stallosan F i botten innan man lägger på halm/spån/torv. Finns att köpa i vilken välsorterad hästbutik eller foderhandlare som helst. Räcker länge....giftfri och tar även död på fluglarverna (Stallosan F alltså)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: Zacci
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
997
Senast: mily
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
636
Hundhälsa Märkte nu på eftermiddagen att Doris har nån typ av flytningar, eller om det är att hon läcker kiss? Blev en liten fläck på lakanet hon...
Svar
2
· Visningar
678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp