Lunch på jobbet

Det tror jag inte (utan att veta säkert). Men Fazer, som är företaget som har restaurangen, har nästan monopol på fasta lunchrestauranger i DK. Det kanske är deras chokladförsäljning som delfinansierar det, vad vet jag ;)?
Aha, du bor i DK? Kanske är annorlunda där?

Jobbar faktiskt på Fazer (restauranger) och här i Sverige ska ju restaurangen bära sej själv sas. Och en har ju lite koll på vad en lunch får kosta och vad man behöver ta för den.

Edit
Såg nu att du hade googlat :D

Hur äter ni lunch på jobbet? Medhavd matlåda? Lunch ute? Själva eller med kollegor?

Jag har bara haft två jobb, ett i butik där det var helt uppenbart att vi fick äta i mån av tid, där, och bara i undantagsfall tillsammans med en kollega. Eller ja, självklart hade vi fått gå därifrån på lunchen (en och en) men enda matstället i närheten är donken och det vill man ju ändå inte göra varje dag, så det var absolut lättast att sitta kvar.

Andra jobbet hade vi 45 minuter fast lunchtid, alla tillsammans. Men det ligger ute på vischan, så matlåda var självklart även där. Chefen visade personalrum och berättade om det redan på intervjun, så där var aldrig några frågetecken.

Nu ska jag börja ett nytt jobb, kontorsjobb inne i stan med betydligt större utbud. Och jag är helt förvirrad, jag vet ju inte hur man "brukar" göra. Hur gör ni när ni börjar nytt jobb? Jag vet inte ens om det finns kylskåp.
Vi får fruktkorgar på fikabordet. Jag brukar äta några frukter å då klarar jag mig tills jag kommer hem

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 461
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 321
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 542
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 604
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31