Lurad eller?

Sv: Lurad eller?

:rofl: :rofl: :rofl:
haha, jag dööör, det måste ha varit någon som har haft himla kul en dag på jobbet...:rofl: :rofl: :rofl:

Tigertofflan skrev:
Jag har alltid hört "flöjtbett" som benämning på det, men det är altså för luftsnappare som håller på även när man rider?
Flöjtbett låter bekant, det kanske var vad de kallade det för då. Jag tror INTE det ska användas under ridning, aj! Det här satt på några timmar (?) varje dag i boxen. Bara ett nackstycke med bettet då, ingen nosgrimma eller annat.

Jag TROR det funkar som så att när hästen suger i för att luftsnappa så sugs tungan/kinden fast i hålen på bettet, och det är obehagligt/gör ont. :crazy:

Tigertofflan skrev:
Ajfan? Men det är ju öppet på sidorna?

Kanske ska startaen ny tråd om det?
Ja visst ja, det är det ju. Det kanske bara gör så att det inte fungerar, helt enkelt? Det blir liksom inget sug, hur mycket hästen än försöker?

Gör det du, det här var ju lite intressant! :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Nevermind
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 930
Senast: Görel
·
Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
218
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 212
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur