H

huipph

Tror nog att jag kan vara världens lyckligaste människa just nu! :D
För idag blev jag matte, och min lilla krabat får jag hem i maj :love:
Krabaten är lite närmare sagt en Hovawart hane ;)

Sv: Lycka!

Men vad kul! Grattis! :) Förstår att du är lycklig, det är verkligen världens bästa känsla! Hur kommer det sej att det blev en sån?

Ja verkligen! :)
Jag har letat runt i ett bra tag för att hitta den ras som passar mig bäst.
Jag fick då kontakt med några som hade Hovawart uppfödning och fick träffa deras hundar. Det klickade direkt och rasen är som skräddarsydd för mig :)

Så det känns verkligen jätte bra :)
Har du själv hund?

Grattis! Vet precis hur du känner och i mitt tycke har du ju valt den absolut bästa rasen. ;) Har själv en hoffe hane på snart 14månader. Får man vara så fräck och fråga från vilken uppfödare din kommer från?

Nej men vad spännande! :D
Det är Mistlurens kennel i Norrköping, detta är dock deras första kull :)
Vart kommer din ifrån?

Grattis! Det är fina hundar, vilken färg är din?

Får du den i maj borde den väl vara hyfsat nyfödd nu va? Jag kommer ihåg när vår föddes, riktigt härlig känsla! Sen ringde uppfödaren för att tala om att det fanns en till oss (hon hade också sagt innan att hon ville ringa för att höra hur valpköparna reagerade. Jag hade influensa och 39 graders feber, var väl knappast jättepigg :p)

Ja, de är himla fina! Han är SMT :)

Ja, de är födda den 19.e mars så de är inte alls stora just nu :p
Haha oj, inte så trevligt med influensa inte. Men antar att det glada beskedet piggade upp dig en del? ;)

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
433
Senast: tanten
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 584
Senast: ii-ssa
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 543
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 528
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka