Lydnadsdebut!

squarepants

Trådstartare
Idag har jag och Zipper gjort vår första tävling i lydnadsklass 1.
Och så bra det gick!

Vi lyckades skrapa ihop 182 poäng och blev klassvinnare av 11 starter!
10a på alla moment utom linförigheten där vi fick 7a pga att han nosade i början ( Har han aldrig gjort innan :confused: ), och jag var superklantig och vinklade axlarna mot honom så han satte sig innan kommenderingen i slutet ställandet, så där fick vi en 8a.

Hur som är jag så stolt över min lilla gris, och får bestämma mig hur vida vi ska fortsätta till LP1 eller gå vidare till tvåan, men det får vi se.

:bump::bump:

Sv: Lydnadsdebut!

Grattis!:banana: Ni var så duktiga, om jag inte hade varit så himla nervös över min egen start några ekipage senare hade jag hoppat upp och ned i ren glädje!:D

Haha, vilken underbar debut då! :bump: Grattis!
(och hade jag varit du hade jag satsat på att få LP1)

Grattis.

Om du ska ta Lp eller fortsätta till kl 2 är något du tänka efter. Vill du tävla o behöver tävla för att hunden är grön så ta LP. Erfarenhet är alltid bra. Vill du gå vidare gör det. Jag ska inte ta LP med min galning i kl 1 av den anledningen att den är så tråkig. däremot blir det jakt på LP i kl 2 är det tänkt.

Grattis igen.

Grattis! Man kan ju alltid hoppas att att min debut nästa söndag blir lika bra:D:o

Eller ja, vi debuterar ju idag:bump: , men KM så lite spec regler - Har bara Linförighet, ställande, inkallning och hopp:laugh:

Senast ändrad:

Grattis!

En dag hoppas jag också att kunna sånt, har ju som mål att en dag bräcka min hunds farsa. Eller iallafall bli lika bra :D (han är både lydnads och viltspårs champinjon:p)

En del hundar lessnar och lär sig programmen snabbt. Det får avgöra om du ska ta LP eller ej. Vad har du för ambitioner? Har du ambition klass3 eller Elit hade jag gått vidare direkt. Vill du bara traggla i klass 1 och 2 kan du ta LP. En del ångrar sig att de tvälat slut på hundarna i de lägre klasserna.

Min dumbom till hund lärde sig dock aldrig programmen och för henne var det en överraskning VARJE gång. Hon lärde sig aldrig att lyssna på TS heller. En del hundar lär sig ju snabbt att tjuva direkt TS säger något :)

GRATTIS!!! Mycket bra prestation!

Ojoj vilken superstart på karriären! Bra jobbat!

Tack så mycket! :)

Några bilder med pokalerna (den lilla är Priscillas, både hund och pokal ;))

DSCN0517.JPG

DSCN0532.JPG

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka