gtx81

Trådstartare
Hej jag är en man på 41 år och står på ecitalopram I 25 +år med tillägg av mirtazapin 30mg. Jag känner att mitt liv är begränsat pga ångest och min läkare nämde lyrica som ett alternativ, jag har givetvis läst allt jag hittar om lyrica mycket dåligt och även mycket bra, jag vill ha hjälp av er som tar den eller har tagit den, vilken dos? Hur hjälpte den er? Osv tacksam för svar.
 
Någor gammal tråd men skriver ändå. Jag är 41 år och står på ecitalopram 20mg haft denna i 25+år. Mirtazapin 30mg , nu har min läkare börjat prata om lyrica, jag har läst mycket om den både bra och dåligt, jag känner att jag är väldigt begränsad i mitt liv pga ångest och vill gärna leva normalt så tror jag kommer testa, jag vill gärna ha era erfarenheter på dos och hur den hjälpte er mot ångest?
För mig hjälpte den mot ångesten som minskade till hanterbar nivå.
 
Jag flyttade hit de nyaste inläggen från den andra tråden om Lyrica, så slipper vi ha två trådar om samma ämne igång samtidigt :)

/Mod
 
Jag provade lyrica för en herrans massa år sedan men jag fick tyvärr så mycket biverkningar att jag fick sluta med den innan jag visste om den funkade mot ångesten eller inte. En bekant äter den och märker skillnad på sin ångest men jag vet tyvärr inga detaljer
 
Jag har ätit den i många år när jag var yngre. Biverkningar i form av smärta om jag inte tog den på exakta tider, lite ont i kroppen annars också. Hjälpte väl kanske lite? Minns inte.
Ett helsike att sluta med då jag fick rejäla utsättningssymptom. Inget jag skulle ta i med tång ens igen.
 
Jag åt den ett par år. Hjälpte inte så värst mycket men den har hemsk att sätta ut, värre än vanlig benso och allt annat jag testar. Skulle aldrig börja med den igen. Sen är det ju så med mediciner att alla reagerar olika på dom, eller ja, man kan i alla fall reagera olika.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 883
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 937
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: BornAgain
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 467
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp