Bukefalos 28 år!

Lyster på gammal trämöbel?

Praefatio

Trådstartare
Mitt skrivbord är helt underbart, ett tungt gammalt mahognybord. Det har dock börjat bli lite till sig i åren och trots lacken som ligger på börjar det bli matt. Hur får jag tillbaka lystern på ytan? Finns det något husmorsknep?
 
Sv: Lyster på gammal trämöbel?

Polera lacken kan vara ett alternativ. Polerpasta finns på mekonomen och andra ställen. Är det själva träet som tappat lyster så är det nog att slipa bort lacken och olja eller behandla på annat vis som gäller.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 487
Senast: Hazel
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 070
Senast: lingonben
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 678
Senast: tott
·
F
Kropp & Själ Jag har sedan några år tillbaka besvär med spända muskler i nacke och skuldror. Ihärdiga kiropraktorer, massörer och naprapater har...
2
Svar
34
· Visningar
1 723
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp