”Lyxig” allroundsadel?!

Ser att du fått tips om Bates. Samma tillverkare gör Wintecsadlarna i syntet. Väldigt bra sadlar till överkomligt pris. Ta ut en sadelutprovare som är auktoriserad av Wintec/Bates så blir det bra från början. Eller ta ut en sadelutprovare som säljer begagnat och köp en som provas ut till just er.
De Winters jag har ridit i är grymt obekväma:down: Vill ha en riktigt bra sadel.
 
Kan inte tagga med ts jag gillar inte heller wintec speciellt mycket, älskar dock Bates!
Samma med hästen så gjorde det enkelt och har i både hopp och dressyr 😅
Tror jag köpt begagnat för runt 5000-7000:- någonting.
 
Jag har en Wintec allround, klart mycket bekvämare än många hoppsadlat jag ridit i! Nya Wintec är inte alls som de äldre syntetsadlarna. Bra balans, smal att sitta i, syntetmaterialet är inte supergreppigt men bättre än äldre Bates som ofta är snorhala.
 
Kan inte tagga med ts jag gillar inte heller wintec speciellt mycket, älskar dock Bates!
Samma med hästen så gjorde det enkelt och har i både hopp och dressyr 😅
Tror jag köpt begagnat för runt 5000-7000:- någonting.

Jag har haft både Wintec och Bates på tidigare hästar och hade typ lovat mig själv att aldrig, aldrig, aldrig någonsin köpa en Bates igen då de dels var svåra att få att passa och dels att jag råkat ut för problem med luftkuddarna trots nästan ny sadel. Vad väljer den nya väldigt känsliga "hatar-alla-sadlar-man-provar"-hästen? Jo, en Bates såklart :meh:Fortfarande något skeptisk mot den, men hästen tycker verkligen om sadeln och den är ruggigt skön att rida i.

Jag hade lätt valt att kika på Bates allroundmodeller om jag letade en allroundsadel. Såg att ett ställe (vet ej om man får skriva ut namnet) säljer två begagnade i den bättre läderkvalitèn.
 

Liknande trådar

Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Nu är det dags för min min lillhäst att få en egen dressyrsadel. Men jag behöver råd om var jag ska börja leta. Hon är inte alls lik min...
Svar
8
· Visningar
2 099
Senast: Haflinger89
·
Hästvård Jag ska så klart diskutera detta med veterinären när vi ska dit på onsdag, men ville också se om någon här har något gott råd att ge...
2
Svar
39
· Visningar
3 029
Senast: Linda_A
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp