MacBook Air=nästa dator?

Sv: MacBook Air=nästa dator?

en snabb fråga till . klarar man skolarbete (skrivarbeten till 90 %) med den mindre minneskapaciteten (128Gb)

Det du pratar om är inte minnet utan hårddisken. 128GB hårddisk klarar du dig fint på om du inte ska ha enorma mängder musik eller film på datorn.
Däremot rekommenderar jag att ta en maskin med 8GB RAM. Det kostar drygt 1000:- extra och är värt varenda krona om du planerar att ha datorn 2-3 år. Observera att du inte kan uppgradera RAM-minnet på en MBA! (MacBook Air) Väljer du snålvarianten på 4GB får du leva med det i all framtid, välj istället att lägga 1000:- extra och få 8GB direkt!
Hårddisken kan inte heller uppgraderas.

aha, tackar. översatte från finska så blev lite fel i tankarna ;) men 8 GB Ram och 127 gb hårddisk då.

kollat runt lite nu, men i Finlands tycks de ej säljas större än 4 gb

Var kikar du någonstans? Köper du direkt via Apples hemsida så kan du beställa en maskin som passar dina önskemål. Du får den lika dyrt/billigt som i butik och får den dessutom levererad till din dörr. ;)
Hos Apple landar en MBA 13" med 128 GB HDD och 8GB RAM på 12 775 svenska kronor. Inkl frakt. Räkna med leveranstid på cirka en vecka.

Senast ändrad:

kollat runt på både ledande kedjor och mindre onlinefirmor. Måste dock hitta nån som ger på avbetalning. Får väl klara mig med 4Gb då bara

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag... 2
Svar
23
· Visningar
1 709
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Vi väntar en lillebror i juli till Ludvig (snart 6) o Amanda ( snart 2.5), och den här gången funderar jag starkt på syskonvagn. När À...
Svar
17
· Visningar
2 483
Senast: Brandgul
·
IT & mobiler Som vanligt så kommer allt på en gång. Jag flyttar till Berlin om en vecka och kom på nu att jag behöver dels en ny kamera, dels en ny...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: sussisus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka