Macpro-täcken från Börjes

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 600
P

piggis_83

Funderar på dessa 2 täcken, någon som har ngn erfarenhet av dom?
Jag har andra Macpro-täcken som är jättebra, men skiljer sig dessa 2 ngt från dom andra?

regntäcke:
7034.jpg

vintertäcke:
7018.jpg

Sen fanns det ett grön/beigt regntäcke från Event oxå på Börjes sist jag va där. Det var typ "snörning" i bogvecket på det. Nån som har ett sånt? Är det bra?

Sv: Macpro-täcken från Börjes

Vet inte vad som skiljer sig på täckena på bilderna mer än att det är regn resp. vintertäcke. En 2-åring i stallet har regntäcket på översta bilden och det verkar ju bra. Ser helt och fint ut o så..

Ang. Event täcket så har jag själv ingen erfarenhet av det, men har bara hört gott om det! I senaste numret av Equipage (www.equipage.nu) så blev Event Plus och Event Plus UnderCover testvinnare! :)

Jag tyckte vintertäcket såg snyggare ut på bild, än "live" i affären! men jag hade ändå gärna köpt ett! :banana:

Kan bara dela med mig av egna erfarenheter av Macpro. helt suveräna! Har det sista men i annan färg :bow:

Jag har event-täcket

Det är kanon! Håller riktigt tätt och sitter som en smäck på min häst! Han har dragit sönder alla innetäcken men detta har han inte lyckats med (än) :devil: Står med det på natten ibland. En stallkompis har samma täcke och hon är lika nöjd, hennes häst ruillar sig mkt mer än min (han har bara rullat sig en gång i min "ägo") Men det är lika fint för det, om än skitigt :smirk: Hennes häst är arab och min nsv, det sitter lika bra på båda!

Superpraktiskt att kunna köpa till stoppningen som dessutom är relativt billig. Och ett + att man kan köpa magplatta och hals också. Sen går bogvecket enda upp till översömmen på halsen så det blir bra bogfrihet.. inte som på tex hööks där bogvecket slutar halvvägs på bogen :smirk:

Jag kan inget annat än rekomendera det.

Vad kostade det på börjes?

Cactus: jo jag menade alltså om det är ngn skillnad på dessa 2 macprotäckena till skillnad från de macprotäcken som jag har, som jag köpte för några år sen? om de är typ samma i kvalitet o så,eller om det har ändrats nu senaste åren?

jag tkr vintertäcket är supersnyggt IRL oxå! ganska klara gröna färger men inte skrikiga. Kul med färg tkr jag! skulle nog passa bra på en fux :d

panaccea: jag skrev upp priset i mobilen..... ska kolla. 578 kostade event, macpro regn 429 nu, vinter 878!
så det finns ngt istoppstäcke/fyllning till det regntäcket? från event alltså? jag hittade ingen bild på internet, men det va grönt & beigt, jättefint! och att det va "snörning" i bogvecken.
såg att det fanns lite såna istoppstäcken oxå på börjes nu i affären, men så de hör kanske "ihop" då? fast regntäcket måste man väl kunna få köpa separat?

bah, jag som gav 700:- för mitt :devil:

Jo det låter som det du beskriver.. Man köper alltså regntäcket för sig och sen kan man köpa iläggstäcken (220g 440g) till och magplatta + halstäcke. Täcket ligge ri en liten svart väska när man köper det..

det är beige fram och sen grönt och så är det som en ruta bak på rumpan. och svart snörning i bogvecket.. hittar inte heller nånstans på nätet, bara i dom andra färgkominationerna..

ja det måste ju va samma täcke...

haha när ska du lära dig att du ska köpa dina grejer på börjes ;)

Min pålle har det översta täcket. Både idag och igår hade det regnat igenom täcket, som var alldeles pissevått. Det är iofs slitstarkt och lagom mjukt och tunt om jag jämför med ett annat regntäcke jag har, men jag kan inte rekommendera regntäcket precis.

Jag har/har haft 2 macpro regntäcken. Det gamla blårutiga var jättebra iaf i en säsong, sedan började det läcka järnet.

Det beiga höll inte ens en säsong, jag använder det nu som 'lerskydd' över stalltäcket.

Jag har ett event halvhals regntäcke årgången före det beigebruna, det läcker också ganska friskt.

Macprotäckena är ett av få täcken som passar min mycket bredbogade häst, så jag hoppas att de nya håller bättre standard. Jag är lite intresserad av vintertäcket, trots allt.

Det lutar åt event regntäcket istället för det beiga. har 2 event regntäcken innan, de har hållit bra men jag har inte använt dom så mkt i och för sig.
vintertäcket ska jag nog köpa iaf!

Hade MacPro vinter innan det blev bogveck på. Visserligen bara en säsong men helt suveränt. Passade inte min häst, blev spänningar i spännena som inte höll, skickade tillbaka och fick ett nytt som det hände samma sak med. Skickade tillbaka och fick pengar. Har nu ett ThermoMaster regn *tummen ner*

ja thermo master hyllar jag inte spec högt! :eek:

kanske prova macpros "nya" täcken nu då, dom som har bogveck?
mina macpro täcken har passat super på min häst

du kan vara lugn det är inte exakt samma täcke som börjes då det inte är samma modeller. säljs ju dock ett på eko men det är inte helt samma då dem inte har bogvecken och annan färg

Har du testat thermo master själv då..? Jag har ett Outdoor, förra årets modell. Det andas, sitter bra (halsen sitter dock ej bra), håller tätt och har inte läckt en enda gång hittills!

Har dock sett gamla modeller med ett par år på nacken som ej varit bra, som t.ex. inte andas.. men min erfarenhet är att tm täckena verkar blivit bättre o bättre.. finns säkert Ännu bättre täcken då t.ex. verkar mitt shires ha bättre passform men TM är i af helt ok tycker jag.

ja nu vet jag inte, men hade en kompis som beställde ett helhalstäcke till sin häst från TM och det va kass passform, hästen kunde inte ens ta ner huvudet. Å då är inte denna hästen konstig i kroppsformen eller nåt.
så nej inte hööks täcken, har ingen bra erf av dom tyvärr.
dessutom vill jag helst kunna kolla på täckena i affären innan jag köper dom därför är ju börjes bra ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 971
Senast: fejt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 890
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g... 2
Svar
30
· Visningar
10 155
Senast: Darkie
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
31 568
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka