Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer bra!Nu är jag inte särskilt haj på just Nikon, men jag har för mig att bl.a. @Flixon använder Nikon. Vilken prisklass hade du tänkt dig? Viktigt att det är nytt eller kan du tänka dig begagnat?
Jag använder nästan enbart mitt Nikkor 40/2.8 micro (vad skillnaden på micro och macro är vet jag inte, jag kan i vilket fall fota väldiga närbilderFörslag på prisvärt macro-objektiv som passar till Nikon dx format?
Sugen på att köpa men vill ha lite input vad som kan vara bra. Har en Nikon 7100.
jag fotar ju inte med Nikon utan har en Canon...Ingen som har förslag?
Är det det som ligger strax under 5000:-?Vad som passar dig beror på vad du fotar!
Är det fjärilar vill du ha en längre brännvidd, kanske 100mm (med längre brännvidd kan du vara längre bort från objektet du fotar). Vill du att objektivet ska fungera som normalobjektiv också är kanske 40mm bättre.
Som jag har förstått det är det ganska enkelt att tillverka ett helt ok makroobjektiv varför du inte alls måste betala 10 000 får att få något bra. Fundera på vad du fotar så du kan bestämma vilken brännvidd som passar dig, ta sedan ett objektiv i en prisklass som är rimlig för dig!
Själv skulle jag gå för Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1 som just nu finns till bra pris och som tar bilder så det duger åt de flesta (exempel nedan)
![]()
Kampanjpris 3000kr på CyberphotoÄr det det som ligger strax under 5000:-?
Tänkt fota blommor och en del insekter, detaljer helt enkelt.
Kampanjpris 3000kr på Cyberphoto![]()