Madeleine, på med hjälmen!

(GT)
När prinsessan Madeleine kopplar av på Öland rider hon utan hjälm.
- Varför vill hon utsätta sig för den risken, säger Mona Smedsman, ägare till Efraimsbergs stall.
Även barnen på ridskolan reagerar starkt när de ser bilden.
- Det verkar jättedumt av henne, även om man är duktig kan hästen bli rädd och då är det lätt att skada sig, säger tolvåriga Sara Smedman.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=402365
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Som om det skulle vara så farligt då?! Om tidningarna kunde kommentera alla tävlingsryttare (typ Malin Baryard osv.) som rider utan hjälm istället vore det bättre då de är ändå större idoler till alla barn.
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Men herregud, det är vell upp till var och en om man vill skydda skallen eller inte?

Det är föräldrarnas uppgift att se till att barnen bär hjälm, inte diverse idoler, kungligheter etc.
Fö. så hller jag med Labero om att det vore bättre av tidningarna att kommentera när ex. elitryttarna rider utan hjälm/oknäppt hjälm. Men det är ju så pass vanlig förekommande s att ingen bryr sig?
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Skitlöjligt! Håller med, tänk om tidningarna skulle orka skriva om alla kändisar som rider utan hjälm! Då skulle det bli hela världens ryttarelit! Det är upp till var och en om man vill skydda knoppen!
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Enligt tävlingsregementet så måste hjälm användas på hela tävlingsplatsen. Enda undantaget är dressyr i de högre klasserna och western, där man tävlar i hatt. Hoppar man terränghoppning så krävs både hjälm och skyddsväst.
Källa: Svenska ridsportförbundet
Ehm :eek: När jag va i Falsterbo såg jag nog bara EN enda med hjälm när de red sina hästar (ej tävlingsklädda ekipage, utan de skötare/ryttare som tränade ej starthästar)... Illa ..
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

corzette skrev:
Ehm :eek: När jag va i Falsterbo såg jag nog bara EN enda med hjälm när de red sina hästar (ej tävlingsklädda ekipage, utan de skötare/ryttare som tränade ej starthästar)... Illa ..

Falsterbo är ju en internationell tävling och jag antar att FEI's regler gäller där, inget hjälmkrav på framridningsbanan.
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Det är ju upp till var och en...så även prinsessan Madelene. Varför sådannt ståhej bara för att hon rider utan hjälm. :smirk: :confused:
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Men det här var nog det mest skrattretande:


Kungafamiljen har tidigare kritiserats för bristande säkerhet. För några veckor sedan seglade kung Carl Gustaf utan flytväst, och kronprinsessan Victorias pojkvän Daniel Westling har setts på cykel utan cykelhjälm.


Ojdå. :smirk:
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Haha

"Hon kanske rider utan hjälm för att hon vill vara snygg framför fotograferna".

Ehm, min åsikt:

Hon kanske rider utan hjälm för att det är 30grader varmt ute och det KOKAR inuti hjälmen.
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Visst är det löjligt att tidningarna måste blåsa upp det, men jag tycker ändå att det är idiotiskt att rida utan hjälm. Jag har gjort det en gång för många många år sedan, ramlade av och landade med huvudet precis bredvid en sten.... Fick mej en tankeställare...Antar att det sitter i fortfarande. :)
Men, men det är ju som sagt upp till var och en!!
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

bristande säkerhet, daniel på cykel utan cykelhjälm! hahaha,. det var nästan kul så larvigt det var att ens skriva om det i en tidning :p :bow:
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Baloo skrev:
Men det här var nog det mest skrattretande:


Kungafamiljen har tidigare kritiserats för bristande säkerhet. För några veckor sedan seglade kung Carl Gustaf utan flytväst, och kronprinsessan Victorias pojkvän Daniel Westling har setts på cykel utan cykelhjälm.


Ojdå. :smirk:

Det håller jag med om!! Började faktiskt gapskratta när jag läste det nyss!!! :D :rofl: :banana:
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Det e la skit bra att ho rider utan hjälm nu i värmen. Man kan inte ha hjälm när det e varmt. Vi kan ju int ha en kokt prinsessa :banana:
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Baloo skrev:

Kungafamiljen har tidigare kritiserats för bristande säkerhet. För några veckor sedan seglade kung Carl Gustaf utan flytväst, och kronprinsessan Victorias pojkvän Daniel Westling har setts på cykel utan cykelhjälm.

:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Hellre kokt i hjälmen än att bli skadad allvarligt eller dö för en sekunds korkad fåfänga.
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Haha, intresseklubben antecknar! :D :p

Nirak
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Grållens vän skrev:
Hellre kokt i hjälmen än att bli skadad allvarligt eller dö för en sekunds korkad fåfänga.

Men hon kanske int vill bli kokt i en hjälm,då luktar hon ju illa om hon är kokt när hon ska begravas,Fattar du la?.
Hon får la hålla i sej som alla andra andra gör i värmen,gör int du de?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 329
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp