Madeleine, på med hjälmen!

(GT)
När prinsessan Madeleine kopplar av på Öland rider hon utan hjälm.
- Varför vill hon utsätta sig för den risken, säger Mona Smedsman, ägare till Efraimsbergs stall.
Även barnen på ridskolan reagerar starkt när de ser bilden.
- Det verkar jättedumt av henne, även om man är duktig kan hästen bli rädd och då är det lätt att skada sig, säger tolvåriga Sara Smedman.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=402365
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Jag rider ALLTID i hjälm oavsett antal grader ute...
Kokt har jag aldrig blivit under hjälmen...

Men som nån så sött sa i en annan tråd "tomma lador behöver inget tak" :rofl:
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Jag säger bara, Ulla Håkansson hon är en schysst förebild, alltid hjälm utanför dressyrbanan.
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Vem bryr sig? Hon har ändå ett fett socialbidrag (kungligt apanage). Om det skulle gå till en metallplatta i skallen och rehabilitering istället för svindyra drinkar på Stureplan är mig likgiltigt.
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

corzette skrev:
Kungafamiljen har tidigare kritiserats för bristande säkerhet. För några veckor sedan seglade kung Carl Gustaf utan flytväst, och kronprinsessan Victorias pojkvän Daniel Westling har setts på cykel utan cykelhjälm.

:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

men detta då

Hon använder alltid hjälm
Hovet vill inte kommentera bilden på Madeleine, men hovets informatör Morgan Gerle säger sig aldrig ha sett henne utan hjälm.
- Vad jag vet så använder hon alltid hjälm om hon rider. Men eftersom jag inte har sett bilderna kan jag inte kommentera dem, säger han.

titta på bilden nu då, alla ser ju att det e en keps.
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Troru inte att fotograferna kan ha klippt ut hjälmen och ersatt den med en keps?! :idea:
:rofl:
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Hellre kokt i hjälmen än att bli skadad allvarligt eller dö för en sekunds korkad fåfänga.

Håller med dig!!! Det gör ont att slå huvet i marken även när man har hjälm, om man trillar av!! Tro mig!! Det är ju valfritt för vuxna och myndiga att ha hjälm och säkerhetsväst när man rider eller flytväst och cykelhjälm när man är på havet resp cyklar. men artikeln menar ju att Madelene skulle stå som förebild för yngre som rider,gäller ju förstås våra svenska tävlingsryttare också!! :banana:
Kungen och Daniel Westling är ju vuxna nog att bedöma om de behöver flytväst osv, men som sagt...de är kända personer!!
Men visst blåser tidningarna upp en story lite väl lätt ibland... Min åsikt!!
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Det är väl upp till var och en! Patetiskt att jaga de som rider utan hjälm. So whaat? går världen under för att dom inte använder det elr?

ok.. FASTÄN jag också tycker att det kan vara korkat..
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Klart att man ska ha hjälm på sig när man rider, speciellt om man är en förebild. Och bara för att fler av ryttarfolket rider utan så betyder det inte att det är okej, eller att man ska strunta i att Madeleine gör det bara för att "alla andra" också gör det. Man måste väl börja uppmärksamma det någonstans? Sen kanske artikeln spårade ur lite med cyklingen (eh, fast det är ju i&försig smart att ha cykelhjälm oxå ;) )

/Mi :cool:
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Idiotiskt! Fattar inte att man rider utan hjälm. Värmen är ingen ursäkt när det finns så många ventelationshjälmar att välja på idag. Lite löjligt att göra en stor grej av det men det är vädligt b*tchigt att rida utan hjälm bara för att man är rädd för att få hjälmfrilla (då är det riktat till ALLA som rider utan hjälm och tycker att det är okej!)
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Men hur ORKAR man bry sig ? :rofl: Stackars barn , det är ju upp till henne om hon vill rida med eller utan hjälm ! :bump:

/M som ALLTID rider med hjälm
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Malle Palle skrev:
men detta då



titta på bilden nu då, alla ser ju att det e en keps.
alla vet ju att en keps är säkrare än hjälm..

enligt en norsk undersökning, där de släppte ner en keps och en hjälm från ett högt berg, och kepsen höll och hjälmen gick sönder..
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Jag tkr det är SJUKT att mnan öht sätter sig på en häst utan hjäm.
Men jag håller med, man borde istället kritisera t.ex Malin B och alla andra ryttaridoler som använder keps så fort de är klara inne på banan.
IDIOTISKT!
Jag förstår inte heller varför det är tvång på hatt när man rider hög dressyr, det kan ju vara lika elegant med hjälm :confused:
Jag tkr tom de är snyggare med hjälm än med en liten fånig hatt!
Hellre en ful frilla än en krossad skalle. :smirk:
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Jag tycker faktiskt att kungafamiljen skall vara ett föredomme. De får mycket pengar i apanage varje år just för att representera Sverige och i det ingår att föregå med gott exempel. Vill kungafamiljen slippa att ha krav på sig så går det ju att abdikera.
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Magnus_J skrev:
alla vet ju att en keps är säkrare än hjälm..

enligt en norsk undersökning, där de släppte ner en keps och en hjälm från ett högt berg, och kepsen höll och hjälmen gick sönder..

:smirk:


...tio...
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

men herregud det är väl hennes problem.
Vill hon rida utan hjälm är det upp till henne,
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Att Madde rider utan hjälm tycker jag är dumt, hon utsätter sig för onödig fara genom att inte rida med. Men att gå utan livvakter är inte att tänka på. Häromdan stängdes Cucci för att prinsessan skulle handla och hennes livvakter gick tätt bakom henne. Men utan hjälm kan hon rida!

Mycket bra Madde! :confused:
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

alltså det är ju nästa lika farligt att rida med hjälm som utan, finns ju flera som har skadats alvarligt eller dött endst pga att dom hade hjälm på sej.. tex christoffer reves (eller hur det stavas, han som spelade stålmanen)

sen tycker jag det är upp till var och en, och alla får givetvis ha sina åsikter, men som sagt tidigare bara för hon är känd så ska det förstoras upp.
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

jea78 skrev:
alltså det är ju nästa lika farligt att rida med hjälm som utan, finns ju flera som har skadats alvarligt eller dött endst pga att dom hade hjälm på sej.. tex christoffer reves (eller hur det stavas, han som spelade stålmanen)

sen tycker jag det är upp till var och en, och alla får givetvis ha sina åsikter, men som sagt tidigare bara för hon är känd så ska det förstoras upp.

Det kan det inte vara. Tänk så många hårda smällar som hjälmen skyddat mot om man jämför alla som dött pga att dom hade hjälmpå sig.. :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 329
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp